حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گربه‌ها؛ حیوانات مغرور و دل‌رحم !

گربه ها حیوانات بسیار مستقلی هستند. برای مثال آنها برای استفاده از جعبه زباله نیازی به کمک ندارند، آنها خود را در داخل خانه سرگرم نگه می دارند، و برخی از آنها حتی می توانند میزان مصرف غذای خود را خود تنظیم کنند. شاید به همین دلیل کمتر نیازمند دیده می‌شوند

گربه‌ها؛-حیوانات-مغرور-و-دل‌رحم-!

گربه ها حیوانات بسیار مستقلی هستند. برای مثال آنها برای استفاده از جعبه زباله نیازی به کمک ندارند، آنها خود را در داخل خانه سرگرم نگه می دارند، و برخی از آنها حتی می توانند میزان مصرف غذای خود را خود تنظیم کنند. شاید به همین دلیل کمتر نیازمند دیده می‌شوند و بیشتر می‌توانند به تنهایی و دور از انسان‌هایشان باشند. یکی از موارد مهم در نگهداری حیوانات خانگی آشنایی با آنهاست. ما در این مقاله به گربه ها پرداخته ایم.

آنها تنهایی را دوست دارند اما این به معنی بی نیازی آنها نیست

متأسفانه، این باعث می‌شود که بسیاری از والدین گربه‌ها فکر کنند که گربه‌هایشان اهمیتی نمی‌دهند که روزهای متوالی آنجا را ترک کنند یا حتی ساعات طولانی کار کنند. اما، درست مانند سگ ها، گربه ها برای همنشینی به انسان های خود وابسته هستند. اگر قصد دارید گربه خود را خیلی تنها بگذارید و می ترسید که گربه شما تنها شود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

واقعیت: گربه‌ها به مردم و حیوانات خود پیوند قوی دارند. در حالی که بسیاری از تصاویر فرهنگ عامه گربه ها آنها را دور از انسان یا غیر وابسته نشان می دهد، تحقیقات خلاف این را نشان می دهد. یک مطالعه در سال 2019 که در Science Daily مورد بحث قرار گرفت نشان داد که گربه‌ها بیش از آنچه قبلا تصور می‌شد به افراد خود متصل می‌شوند.

شما منبع امنیت گربه‌تان هستید

این آزمایش برای مدت کوتاهی گربه‌ها را از مراقبانشان جدا کرد، و اتحاد مجدد بر اساس سبک دلبستگی مستند و طبقه‌بندی شد. نتایج نشان داد که در حالی که هر گربه ممکن است سبک دلبستگی متفاوتی داشته باشد، اکثر گربه‌ها به مراقبان خود به عنوان منبعی از امنیت نگاه می‌کنند، به ویژه زمانی که در یک محیط ناآشنا هستند. این مطالعه نشان می دهد که “حدود 65 درصد از گربه ها و بچه گربه ها به طور ایمن با افراد خود پیوند دارند”، به این معنی که 65 درصد رفتار آرام تر و آرام تری را در یک محیط جدید نشان می دهند که فرد آنها حضور داشت.

آنها سوگوار می شوند

گربه ها همچنین توانایی سوگواری از دست دادن و تجربه اندوه را دارند. یک مطالعه در سال 1996 به نام پروژه سوگواری حیوانات همراه نشان داد که 70 درصد از گربه هایی که گربه همراه خود را از دست داده اند با صدایی کم و بیش از حد معمول علائم سوگواری را نشان می دهند. بسیاری از گربه‌های زنده‌مانده نیز نسبت به والدین حیوان خانگی خود محبت‌تر شدند، که نشانه دیگری از سوگواری آنهاست. داستان‌هایی مانند این با افسانه‌ای مقابله می‌کنند که گربه‌ها وقتی انسان‌هایشان را ترک می‌کنند به سختی متوجه می‌شوند. دامپزشکان حتی اضطراب جدایی را به عنوان یک بیماری در گربه ها تشخیص می دهند. واقعیت: گربه‌ها وقتی به حال خودشان رها می‌شوند، گاهی در گروه‌های خانوادگی اجتماعی زندگی می‌کنند. در حالی که بیشتر گونه‌های گربه‌ها منفرد هستند (شیرها تنها استثنا هستند)، گربه‌های اهلی وحشی گاهی اوقات در گروه‌هایی یافت می‌شوند که غذا، آب و سرپناه کافی برای گردش وجود داشته باشد. این گروه ها معمولاً از خانواده های بزرگ گربه های وابسته به هم تشکیل می شوند.

گربه ها را برای مدت زمان مشخصی تنها بگذارید

اکنون می دانیم – گربه ها از همراهی شما لذت می برند! آنها همچنین ممکن است از همراهی گربه های دیگر لذت ببرند. والدین نگران گربه که این موضوع را درک می کنند اغلب از من می پرسند که تا چه مدت گربه هایشان خوب است که بدون شرکت بمانند. با این حال، هیچ پاسخ سخت و سریعی برای هر گربه وجود ندارد. گربه ها، چه اجتماعی و چه غیر اجتماعی، بر اساس برنامه های روزمره خود پیشرفت می کنند. آنها دوست دارند روزشان قابل پیش بینی باشد. هنگام برنامه ریزی برای دور بودن، مهم است که بهترین راه را برای نزدیک نگه داشتن گربه خود تا حد امکان به روال عادی خود بیابید. مطمئناً، نمی‌توانید همیشه آن‌جا باشید تا این روال را به‌خوبی اجرا کنید، بنابراین در نظر داشته باشید که یک پرستار یا دوستی پیدا کنید که اگر تا دیروقت کار می‌کنید یا در تعطیلات ترک می‌کنید، مایل به همراهی با گربه‌تان باشد. پرستاران حیوانات خانگی می‌توانند توجه انفرادی را ارائه دهند و معمولاً برنامه‌های انعطاف‌پذیری برای تطبیق با روال‌های خاص دارند. اگر شما یا پرستارتان علائمی از اضطراب جدایی را در گربه خود مشاهده کردید، ممکن است گربه شما به ثروت و همراهی بیشتری نیاز داشته باشد تا زمانی که بتوانید برگردید.

آیا یک مرکز شبانه روزی برای گربه من بهتر است؟

اکثریت قریب به اتفاق گربه‌ها، امکانات شبانه‌روزی را استرس‌زا می‌دانند. آنها محیط‌هایی هستند که بوی حیوانات دیگر را می‌دهند و برای گربه شما تازگی دارند و آنها را به مکان‌هایی کاملا ترسناک تبدیل می‌کند. همانطور که دیدیم، اگر برای آرام کردن گربه‌تان آنجا نباشید، احتمالاً مقابله با آن سخت‌تر خواهد بود. از طرف دیگر، اگر گربه شما به مراقبت های پزشکی بسیار خاصی نیاز دارد، سوار شدن به هواپیما ممکن است گزینه معتبری برای شما باشد تا مطمئن شوید که گربه شما مراقبت های پزشکی مورد نیاز خود را در زمانی که شما دور هستید دریافت می کند. بسیاری از مطب‌های دامپزشکی شبانه‌روزی را ارائه می‌دهند، بنابراین داشتن آرامش ذهن مراقب یک پزشک می‌تواند عاقلانه باشد. اگر سوار گربه‌تان می‌شوید، وسایلی را از خانه بیاورید تا این انتقال آسان‌تر شود – پتویی که دوست دارند روی آن بخوابند، چند جوراب که پوشیده‌اید یا اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌شان. اینها می توانند به گربه شما حس خانه را بدهند. بوییدن برای گربه ها بسیار مهم است، بنابراین زیاد نگران شستن وسایل نباشید زیرا رایحه آنها به گربه ها کمک می کند تا احساس آرامش کنند.

 اضافه شدن گربه دوم و دردسرهایش

گرفتن یک گربه دوم می تواند برای برخی از گربه سانان تنها معجزه کند، در حالی که می تواند برای دیگران ویران کند و استرس را افزایش دهد. بسیاری از اختلالات پزشکی در گربه ها ناشی از استرس ناشی از داشتن گربه اضافی در خانه است. اگر گربه شما یکی از گربه هایی است که ممکن است دوست گربه جدیدی را بپذیرد، افزودن یک گربه مزایای بالقوه ای دارد. یک جفت گربه می تواند مغز یکدیگر را از طریق اجتماعی شدن و بازی تحریک کند، که می تواند منجر به رفتارهای مخرب کمتری شود. آنها همچنین می توانند از طریق نظافت متقابل و ورزش به کاهش استرس یکدیگر کمک کنند. اما چگونه می دانید که این ایده برای گربه شما خوب است یا خیر؟ اگر می توانید، متوجه شوید که گربه شما در گذشته چگونه به گربه ها واکنش نشان داده است. اگر سابقه گربه شما شامل خش خش کردن، پنهان شدن از سایر گربه ها یا نشان دادن بیزاری عمومی نسبت به سایر گربه ها باشد، ممکن است ترجیح دهند در خانه ای که فقط برای انسان زندگی می کند، بماند. اگر گربه شما قبلا با گربه های دیگر زندگی کرده است، ممکن است احتمال بیشتری برای پذیرش یک همراه جدید داشته باشد. اما رمزگشایی اینکه آیا آنها فقط گربه دیگر را تحمل کردند یا واقعاً با هم کنار آمدند دشوار است. نظافت همدیگر قابل اعتمادترین شاخص “دوستی” گربه است – متأسفانه به اشتراک گذاشتن رختخواب، کاسه غذا و دامان ممکن است به سادگی یک آتش بس باشد تا دوستی! مهم است که به خاطر داشته باشید که اضافه کردن گربه دوم به خانه شما امکان اضطراب جدایی را از بین نمی برد. اگرچه این احتمال وجود دارد که بتواند کمک کند، اما عاقلانه نیست که تصور کنید اضطراب جدایی با اضافه شدن یک گربه دیگر به خانواده شما ناپدید می شود. و اضافه کردن یک گربه خطراتی دارد، حتی اگر به نظر می رسد گربه شما به طور سطحی با گربه های دیگر کنار می آید. هنگامی که گربه ها در یک فضای محدود قرار می گیرند، ممکن است واکنش متفاوتی نشان دهند، یا حتی متوجه شوند که توسط گربه دیگر مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، که باعث ایجاد علائم استرس مانند ادرار کردن در خارج از جعبه، خاراندن مبلمان و مخفی شدن می شود.