حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

رفتارهای رایج بچه گربه‌ها و تغییر رفتار آن‌ها

در این مقاله از دسته بندی نگهداری حیوانات خانگی فراوت به رفتارهای رایج بچه گربه‌ها و تغییر رفتار آن‌ها می پردازیم و نکاتی را بیان میکنیم.

رفتارهای-رایج-بچه-گربه‌ها-و-تغییر-رفتار-آن‌ها

در این مقاله از دسته بندی نگهداری حیوانات خانگی فراوت به رفتارهای رایج بچه گربه‌ها و تغییر رفتار آن‌ها می پردازیم و نکاتی را بیان میکنیم.

رفتار طبیعی گربه

گربه ها نیز مانند مردم دارای شخصیت و ویژگی های منحصر به فردی هستند. بنابراین، هیچ فهرست قطعی از رفتار “عادی” گربه ها وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که هر گربه خاص است و ممکن است با توجه به شخصیت، محیط یا خلق و خوی خود کمی متفاوت عمل کند. به عنوان مثال، رایج ترین رفتارها در میان گربه‌ها شامل خرخر کردن، بالا رفتن، ورز دادن و خراشیدن است. اما هر گربه به طور متفاوتی در این فعالیت ها شرکت می کند. به رفتار گربه خود توجه کنید و تعیین کنید چه چیزی برای گربه شما “طبیعی” است تا بتوانید از رفتار غیرعادی که ممکن است نیاز به مراجعه به دامپزشک داشته باشد آگاه شوید.

خرخر گربه

اکثر مردم خرخر کردن را نشانه ای از خوشحالی و رضایت گربه می دانند. در بیشتر موارد، گربه ها وقتی راحت و خوشحال باشند خرخر می کنند. گربه‌ها اغلب هنگام لذت بردن از نور خورشید یا نشستن روی رایانه لپ‌تاپ شما هنگام تلاش برای کار، خرخر می‌کنند. خرخر کردن، با این حال، همچنین می تواند نشانه ای از استرس به دلیل موقعیت ها یا محیط های ناآشنا باشد. همچنین می تواند نشان دهنده بیماری یا جراحت گربه شما باشد. هنگامی که گربه خرخر می کند، تارهای ارتعاشی حنجره باعث ایجاد ارتعاشاتی در سراسر بدن گربه می شود که می تواند در یک موقعیت استرس زا آرامش بخش باشد. اگر گربه شما بیش از حد خرخر می کند یا در موقعیت هایی که معمول نیست خرخر می‌کند، این امر می‌تواند نشانه بیماری یا آسیب باشد. گربه‌تان را به‌طور کامل معاینه کنید یا او را نزد دامپزشک ببرید، به‌خصوص اگر گربه غذا نمی‌خورد، نمی‌نوشد یا «عادی» عمل نمی‌کند.

آسیب ناشی از ورز دادن گربه

یکی دیگر از رفتارهای رایج گربه، ورز دادن است. معروف است که گربه‌ها پنجه‌های جلوی خود را با حرکتی شبیه به خمیر در حال ورز دادن نانوا به داخل و خارج فشار می‌دهند. اما در این مورد، «خمیر» یک بالش، فرش، مبلمان یا سینه یا سر شخص است. کارشناسان مطمئن نیستند که چرا گربه ها این گونه رفتار می کنند. برخی معتقدند که این رفتار باقی مانده از شیردهی به عنوان یک بچه گربه یا به سادگی راهی برای نشان دادن رضایت است. متخصصان دیگر اشاره می کنند که گربه ها غده هایی در بالشتک پنجه های خود دارند، بنابراین شاید این رفتار راهی برای علامت گذاری قلمرو آنها باشد. اگر ورز دادن باعث آسیب می شود، حتما ناخن های گربه خود را کوتاه کنید. اگر گربه شما را ورز می دهد و باعث درد می شود، به سادگی با نوازش، بازی با پنجه ها یا دادن غذا حواس گربه را پرت کنید. از سرزنش یا تنبیه گربه به خاطر ورز دادن خودداری کنید زیرا این رفتار غریزی است.

بالا رفتن از همه چیز

گربه ها عموماً مکان های مرتفع را دوست دارند و کوهنوردان عالی هستند. این رفتار ژنتیکی است زیرا گربه ها شکارچیان طبیعی هستند. یک نقطه دید بالاتر به آنها دید بهتری از محیط اطرافشان می دهد. از دیگر دلایل برای جستجوی یک تاقچه راحت، پنهان شدن است که می تواند به آنها اجازه دهد تا از هوای گرمتر استفاده کنند یا بدون مزاحمت استراحت کنند. جالب اینجاست که در خانواده گربه ها، گربه غالب معمولاً بالاترین جایگاه را اشغال می کند. انواع مختلفی از وسایل با ارتفاع بلند برای گربه وجود دارد که می توانید آن ها را بخرید یا خودتان بسازید، اما مطمئن شوید که ایمن باشند و می تواند وزن گربه شما را نگه دارد. اگر گربه شما از بالا رفتن از قفسه‌های بلند یا بالای یخچال و کابینت لذت می‌برد، مطمئن شوید که منطقه از وسایلی که می‌توانند به گربه شما آسیب بزنند یا به دام بیفتند خالی باشد و مراقب سقوط اشیاء باشید.

خراش مخرب گربه

سایر رفتارهای گربه شامل دفن و خاراندن است که به طور غریزی در همه گربه‌ها وجود دارد. برخی از گربه‌ها برای تقلید از دفن کردن و همچنین پوشاندن ردپای خود پس از استفاده از جعبه بستر، اطراف ظرف غذای خود را پنجه می‌کشند. گربه ها به طور طبیعی برای تمیز نگه داشتن ناخن ها و علامت گذاری قلمرو خراش می کشند. البته، گربه ها ممکن است بخواهند مبلمان یا دیوارها را خراش دهند، بنابراین مطمئن شوید که گزینه های قابل قبول تری مانند برای خراش وجود داشته باشد. گربه ها ترجیح می دهند بافت هایی را خراش دهند که جذاب هستند، بنابراین می توانید با چسباندن نوار دو طرفه یا فویل آلومینیومی، گربه را از خراشیدن برخی نواحی منصرف کنید. با کمی صبر، می توانید گربه خود را به سمت خراشیدن اشیاء قابل قبول هدایت کنید و خراش های ناخواسته را در خانه به حداقل برسانید.

کنجکاوی گربه

گربه‌ها همچنین مستعد جمع شدن در یک توپ تنگ برای خواب هستند که گرما و امنیت را فراهم می‌کند. زمانی که گربه‌ها پنجه‌های خود را در زیر خم می‌کنند تا شکلی شبیه به یک قرص نان به‌نظر برسد، این کار نه تنها برای زیبا به نظر رسیدن، بلکه برای تنظیم گرمای بدن و حفظ گرما انجام می شود. برخی از رفتارهای گربه صرفاً نتیجه کنجکاوی است. در حالی که ممکن است به نظر برسد که گربه‌ها سعی می‌کنند روی کامپیوتر تایپ کنند یا از هل دادن اشیا از روی میز یا قفسه لذت می‌برند، این رفتار در بسیاری از گربه‌ها صرفاً به عنوان نوعی بازی رایج است. همچنین، گربه‌ها احتمالاً از تماشای واکنش انسان‌ها به شیطنت‌های بدشان لذت می‌برند. مجدداً به نحوه بازی گربه خود توجه کنید و اگر رفتار گربه شما تغییر کرد توجه داشته باشید زیرا ممکن است دلیل پزشکی برای تغییر وجود داشته باشد.

خلق و خو و رفتار گربه

همه دوستداران گربه می خواهند پیوند قوی با گربه های خود ایجاد کنند. اما مانند مردم، برخی از گربه ها به طور طبیعی اجتماعی تر از دیگران هستند. گربه ها مطمئناً قادر به ایجاد پیوندهای اجتماعی قوی با انسان ها و سایر گربه ها هستند، اما همه گربه ها یکسان عمل نمی کنند. بچه گربه ها رفتار اجتماعی را از مادرشان یاد می گیرند که شامل نحوه کنترل گاز گرفتن و جمع کردن چنگال هایشان می شود. در حالت ایده آل، بچه گربه ها مهارت های اجتماعی را از گربه های دیگر یاد می گیرند، از جمله نحوه تعامل با انسان. بچه گربه ها با مشاهده، تقلید و آزمایش یاد می گیرند، بنابراین مهم است که بچه گربه را خیلی زود از سایر بچه گربه‌ها (یا مادر) جدا نکنید، زیرا آنها کاملا اجتماعی نمی شوند.

رفتار دیگری که بچه گربه ها یاد می گیرند شامل شکار (واقعی و ساختگی)، بازی در شب، میو و صداهای دیگر است. گربه ها به طور غریزی شکارچی هستند و گربه های خانگی اغلب رفتارهایی را انجام می دهند که بخشی از آن شکار و بخشی بازی است. گربه های فضای باز ممکن است مهارت های واقعی شکار خود را تقویت کنند در حالی که گربه های داخل خانه از شکار ساختگی با اسباب بازی ها لذت می برند.

اصلاح رفتار گربه در شب

از نظر تاریخی، گربه‌های بزرگ وحشی شب‌زی هستند که می‌تواند باعث شود گربه‌های خانگی انرژی فوق‌العاده‌ای در شب از خود نشان دهند. تعجب آور نیست که در نیمه شب گربه شما دیوانه وار در اطراف خانه بدود. اگرچه این ممکن است در ابتدا سرگرم کننده باشد، اما این رفتاری است که می توانید به راحتی با بازی با گربه قبل از خواب آن را اصلاح کنید. شما همچنین می توانید گربه دیگری تهیه کنید، اما این می تواند منجر به دو گربه دیوانه وار در اطراف خانه شود. با این حال، با صبر و حوصله، باید بتوانید برنامه گربه خود را تغییر دهید تا بتوانید خواب شبانه خوبی داشته باشید.

گربه های آلکاتیو

بچه گربه ها برای برقراری ارتباط با مادرشان میو کردن را یاد می گیرند. با بزرگتر شدن، گربه ها یاد می گیرند که با زوزه کشیدن، خش خش کردن و غر زدن با گربه های دیگر ارتباط برقرار کنند. بیشتر گربه‌ها برای برقراری ارتباط با انسان‌ها میومیو می‌کنند و بدیهی است که برخی از گربه‌ها پرحرف‌تر از بقیه هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که یک گربه میومیو می کند، مانند گرسنگی، تنهایی یا به سادگی روشی برای سلام کردن. میو زدن بیش از حد می تواند نشان دهنده درد یا آسیب باشد، بنابراین همیشه علت میو کردن گربه را بدانید. از تنبیه گربه از میو کردن خودداری کنید زیرا در بیشتر موارد، گربه سعی دارد با شما ارتباط برقرار کند.

گربه-اجتماعی

چگونه گربه خود را اجتماعی کنیم

در حالی که بیشتر گربه ها دوست دارند و به راحتی عضوی از خانواده می شوند، برخی از گربه ها به زمان بیشتری نیاز دارند تا در خانه شما احساس راحتی کنند. برخی از گربه ها به طور طبیعی خجالتی هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اینطور نباشند. بنابراین به یاد داشته باشید که هنگام معرفی خود با یک گربه جدید صبور باشید و این نکات را برای اجتماعی کردن مناسب گربه خود دنبال کنید:

  • صبور و دلسوز باشید
  • از مکان های کوچک شروع کنید تا گربه شما در ابتدا با یک فضای کوچک آشنا شود
  • همه چیز را ساکت نگه دارید و از صدای ملایم استفاده کنید زیرا گربه ها شنوایی بسیار حساسی دارند
  • گربه خود را با غذا راحت کنید
  • اجازه دهید گربه به شما نزدیک شود و سرعت اجتماعی شدن را تنظیم کنید.

مهم این است که ناامید نشوید یا تسلیم نشوید. همچنین، خود یا گربه را سرزنش نکنید. برخی از گربه ها نسبت به دیگران به کار بیشتری نیاز دارند و برخی از گربه ها همیشه خجالتی هستند و از تعامل زیاد با انسان ها اجتناب می کنند.

رفتار تهاجمی گربه

این مهم است که از علائم پرخاشگری آگاه باشید. یک گربه پرخاشگر می تواند در خانه خطرناک باشد و باعث خراش یا گاز گرفتن و در نهایت منجر به عفونت یا بیماری شود. گربه‌ها زمانی که از انسان‌ها می‌ترسند یا معتقدند در خطر هستند، با شدت و خشونت بیشتری نسبت به آنها رفتار می‌کنند. رفتارهای رایجی وجود دارد که نشان دهنده پرخاشگری است، از جمله سفت و صاف ایستادن. پاهای عقب سفت شده با سر پایین؛ خیره شدن مستقیم و همچنین غر زدن یا خش خش کردن.

گربه‌ها معمولاً زمانی که زخمی می‌شوند یا نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند، رفتاری پرخاشگرانه نشان می‌دهند. اگر یک گربه پرخاشگرانه رفتار می کند، باید گربه را نزد یک متخصص مراقبت از حیوانات خانگی ببرید تا مشخص شود که آیا دلیل پزشکی برای پرخاشگری وجود دارد یا خیر. داشتن بیمه حیوان خانگی قبل از بازدید می تواند به کنترل هزینه ها کمک کند. اگر شرایط پزشکی وجود ندارد، پس باید راه هایی را برای اجتماعی کردن بیشتر گربه خود در نظر بگیرید. در حالی که هر گربه شخصیت و خلق و خوی متفاوتی دارد، متخصصان رفتار گربه و آموزش رفتار گربه می توانند به شما و گربه شما در تغییر رفتار کمک کنند.

گربه‌ها اغلب به دلیل مستقل بودن تحسین می‌شوند، به این معنی که برخی از گربه‌ها ترجیح می‌دهند که حیوان خانگی، حمل و نقل یا تعامل بیش از حد با مردم نباشند. گربه‌ها نیز مانند مردم می‌توانند در خلق و خوی بازیگوش باشند یا بخواهند تنها باشند. تفاوت های شخصیت منحصر به فرد هر گربه را بشناسید و به آن احترام بگذارید و به یاد داشته باشید که گربه ها خلق و خوی متفاوتی خواهند داشت. گربه ها حیوانات خانگی شگفت انگیز و موجودات ارزشمندی برای خانواده هستند. با صبور بودن و اجازه دادن به گربه‌تان تا حد امکان ، مطمئن شوید که شما و گربه‌تان خوشحال هستید. با کمی صبر و کمک از نکاتی که توضیح داده شد، می توانید اطمینان حاصل کنید که گربه شما در خانه شما رفتار خوبی دارد و خوشحال است.