حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چه نکاتی را برای تهیه غذای سگ‌ها در نظر بگیریم؟

سگ ها برخلاف گربه‌ها گوشتخوارانی سختگیر نیستند. در حالی که گوشت بیشتر رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد، سگ های خانگی نیز می توانند مواد مغذی را از غلات، میوه ها و سبزیجات دریافت کنند.

چه-نکاتی-را-برای-تهیه-غذای-سگ‌ها-در-نظر-بگیریم؟

در خدمت شما هستیم با مقاله چه نکاتی را برای تهیه غذای سگ‌ها در نظر بگیریم؟. در یک دنیای ایده آل، تمام غذای حیوانت خانگی دارای کیفیت برابری هستند. اما در دنیای واقعی صاحبان حیوانات خانگی با طیف وسیعی از محصولات روبرو هستند که همه ادعا می کنند بهترین غذای در بازار هستند. گام برداشتن از طریق این انتخاب ها برای یافتن یک برند غذای سالم، مقرون به صرفه و جذاب برای حیوان خانگی شما اغلب خسته کننده است. در این مطلب ما توصیه‌های تخصصی را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم گزینه‌های خود را محدود کنید.

چه عواملی غذای سگ را به یک غذای مناسب تبدیل می‌کند؟

اکثر مردم به سگ های خود کیبل خشک یا غذای مرطوب کنسرو شده می دهند. این غذاهای فرآوری شده ممکن است برای ما جذاب نباشند، اما حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ برای سالم ماندن هستند. غذاهای تجاری سگ با کیفیت بسیار تنظیم شده است و توسط متخصصان دامپزشکی تحت آزمایش های دقیق قرار گرفته است.

سگ ها برخلاف گربه‌ها گوشتخوارانی سختگیر نیستند. در حالی که گوشت بیشتر رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد، سگ های خانگی نیز می توانند مواد مغذی را از غلات، میوه ها و سبزیجات دریافت کنند. این غذاهای غیر گوشتی فقط سیر کننده نیستند، بلکه می‌توانند منبع ارزشمندی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز حیوان شما را برآورده کند. یک غذای خوب برای سگ حاوی گوشت، سبزیجات، غلات و میوه است. بنابراین بهترین غذاها برای سگ حاوی مواد مغذی و باکیفیت از این مواد است که برای دستگاه گوارش سگ شما مناسب است.

تغذیه غذای سگ

تغذیه حیوانات خانگی بسیار مهم است. بهترین غذای سگ باید نیازهای غذایی حیوان شما را برآورده کند. در حالی که اکثر برندهای تجاری غذای سگ به طور ویژه با حداقل نیازهای تغذیه‌ای برای سگ ها فرموله شده اند. مهم است که به یاد داشته باشید که تمام سگ‌ها دقیقاً نیازهای تغذیه‌ای یکسانی ندارد.

سگ ها در طول زندگی خود به طیف وسیعی از مواد مغذی در مقادیر مختلف نیاز دارند. نیازهای غذایی یک توله سگ با یک سگ بالغ متفاوت است، به همین دلیل ایده خوبی است که یک شیر خشک یا غذای “تمام مراحل زندگی” را به سگ جوان خود بدهید. اگر در مورد تفاوت نیازهای تغذیه ای بین توله سگ ها و بزرگسالان مطمئن نیستید. کتابچه راهنمای دامپزشکی مواد مغذی توصیه شده برای سگ‌ها را همراه با مقدار توصیه شده بر اساس وزن و سن تهیه کنید و مطابق آن عمل کنید. همچنین سگ‌ها و توله سگ‌های نژاد بزرگ نسبت به سگ‌ها و توله سگ‌های نژاد کوچک نیازهای تغذیه ‌ی متفاوتی دارند.

افسانه‌ها و اطلاعات غلط درباره غذای سگ

افسانه‌های زیادی درباره غذای سگ و اطلاعات نادرست در مورد تغذیه سگ در اینترنت وجود دارد. شما می‌توانید آن را با پیروی از یک قانون ساده مرتب کنید: منابع خود را بررسی کنید. بسیاری از افراد خوش‌نیت ادعاهایی در مورد تغذیه سگ‌ها بدون اثبات علمی دارند. در حین انجام تحقیق، همیشه بررسی کنید که آیا این اطلاعات توسط یک منبع معتبر مانند دامپزشک، متخصص تغذیه سگ ها یا مطالعه علمی پشتیبانی می شود یا خیر. شک و تردید نیز هرگز ضرری ندارد.

بسیاری از مردم در مورد غذای سگ حاوی غلات یا بدون غلات، غذای سگ بدون نخود، یا غذاهای سگ حاوی محصولات جانبی حیوانی سؤالاتی دارند. اگر سگ شما به آلرژی غذایی ناشی از غلات تشخیص داده شده است، می توانید با راهنمایی دامپزشک خود رژیم غذایی بدون غلات را انتخاب کنید. برای بیشتر سگ ها، غلات در واقع منبعی از مواد مغذی مفید هستند. محصولات جانبی حیوانی با کیفیت نیز مغذی هستند. اینها شامل گوشت اندام و احشاء است که اغلب حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به گوشت ماهیچه ای است که توسط انسان مصرف می شود. مانند هر پرسشی که مربوط به حیوانات خانگی است، نگرانی های مربوطه در مورد غذای سگ خود را با دامپزشک مطرح کنید.

نحوه خواندن برچسب غذای سگ

یکی از راه‌های تشخیص غذای خوب از غذای بد و نامناسب برای سگ‌ها، خواندن برچسب آن است. گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، زیرا خواندن برچسب ها ممکن است سخت باشد، هم به دلیل چاپ ریز و هم به دلیل ناهنجاری ساده در دست زدن به کیسه های بزرگ غذای سگ در فروشگاه! اما همانطور که کتابچه راهنمای دامپزشکی مرک توضیح می‌دهد، برچسب‌ها نیز می توانند گمراه کننده باشند.

برچسب‌های غذای سگ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) ملزم است تا هشت بخش کلیدی اطلاعات را به شما بگوید. البته ایالت‌ها و کشورها نیز ممکن است الزامات برچسب‌گذاری خاص خود را داشته باشند. نام محصول، وزن خالص محصول، نام و آدرس سازنده، تجزیه و تحلیل تضمینی، لیست مواد تشکیل دهنده، گونه‌های حیوانی مورد نظر (مانند سگ یا گربه)، بیانیه کفایت تغذیه و دستورالعمل‌های تغذیه از جمله اطلاعاتی هستند که بر روی بسته بندی یک غذای خوب برای حیوانات خانگی درج شده است.

 عناصر تشکیل دهنده و نام محصول

نام محصول به تنهایی چیزهای زیادی را در مورد آنچه داخل قوطی یا کیسه است به شما می گوید. به عنوان مثال اصطلاح “گوشت گاو” به این معنی است که گوشت گاو باید حداقل 70 درصد کل محصول را تشکیل دهد. در حالی که لیست مواد ممکن است کیفیت مواد را به شما نگوید، اما به شما می گوید که چه چیزی در غذا وجود دارد. این امر به ویژه برای سگ‌هایی با نیازهای غذایی خاص یا آلرژی بسیار مهم است و همچنین برای صاحبانی که می خواهند سگ خود را با منابع خاصی از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات تغذیه کنند مفید است.

بهترین غذای سگ برای نژادهای کوچک و بزرگ

چه نکاتی را برای تهیه غذای سگ‌ها در نظر بگیریم؟ سگ‌های نژاد کوچک و سگ‌های نژاد بزرگ نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. سگ‌های نژاد بزرگ نسبت به نژادهای کوچکتر مستعد ابتلا به مشکلات اسکلتی عضلانی هستند و بنابراین اغلب به غذای سگ نژاد بزرگ با تعادل های مختلف مواد مغذی خاص برای ارتقای سلامت اسکلتی عضلانی، به ویژه در توله سگ‌ها نیاز دارند. بنابرین نیاز است که در مورد نژاد سگ خود تحقیق کنید تا دریابید که آیا نیازهای تغذیه‌ای دیگری وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید یا خیر.

بهترین غذای سگ برای توله سگ ها

نیازهای غذایی سگ‌ها در طول زندگی متفاوت است. توله سگ‌ها نسبت به سگ های بالغ نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند و سگ‌های مسن نیز ملاحظات تغذیه ای خاص خود را دارند. اکثر شرکت‌های غذای سگ، غذاهای مخصوص توله سگ را برای هر مرحله از زندگی سگ تولید می‌کنند، که انتخاب شما را آسان تر می‌کند. اگر نگران این هستید که بهترین غذای سگ متناسب با مرحله زندگی سگ شما کدام است، با دامپزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه غذایی برای سگ شما مناسب است.

توله سگ شما نسبت به سگ بالغ به تعادل مواد مغذی متفاوتی نیاز دارد. این به ویژه برای نژادهای بزرگ صادق است. به عنوان مثال تغذیه توله سگ نژاد بزرگ نیاز به دقت زیادی دارد، زیرا رشد آنها باید به دقت کنترل شود تا از مشکلات استخوانی و مفصلی جلوگیری شود. بهترین غذا برای توله سگ شما بستگی به جثه و نژاد توله سگ شما دارد. همیشه با دامپزشک خود برای توصیه هایی در مورد تغذیه توله سگ‌ها و توصیه‌هایی در مورد نحوه تغییر توله‌ها به غذای سگ بالغ مشورت کنید.

بهترین غذای سگ برای سگ‌های مسن

سگ های سالمند از نظر نیازهای تغذیه‌ای متفاوت هستند. سگ‌های مسن‌تر ممکن است با اضافه وزن و یا کمبود وزن دست و پنجه نرم کنند. بسیاری از سگ‌های مسن‌تر غذای مرطوب را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به گرم کردن غذا برای تقویت عطر نیاز داشته باشند. در نهایت، دامپزشک شما می تواند به انتخاب بهترین غذای سگ برای یک حیوان خانگی مسن کمک کند.

بهترین غذا برای سگ‌هایی با نیازهای غذایی خاص

آلرژی ها، معده‌های حساس و محدودیت‌های غذایی روی سگ‌ها و همچنین افراد تاثیر می گذارد. تغذیه س‌ هایی با نیازهای غذایی خاص می‌تواند دشوار باشد. بهترین اقدام شما این است که با دامپزشک خود مشورت کنید تا در مورد غذای سگ که به بهترین وجه به وضعیت آنها کمک می کند، اطمینان حاصل کنید.

بهترین غذای خشک سگ

در دسترس‌ترین و مقرون به صرفه ترین غذای سگ، غذای خشک سگ است. غذای خشک سگ نیازی به نگهداری در یخچال ندارد و این مزیت اصلی آن نسبت به غذای مرطوب سگ است زیرا تقریباً 90 درصد ماده خشک و 10 درصد آب دارد. این باعث می شود آن را به راحتی ذخیره کنید. غذای خشک سگ از ترکیب و پختن موادی مانند گوشت و غلات تهیه می شود.

در فرآیند تهیه غذای خشک برای سگ‌ها نشاسته‌های موجود در غذا را به شکلی که به راحتی هضم می شود تبدیل می‌کند و در عین حال سموم را از بین می برد و مواد را استریل می کند. انواع مختلفی از غذای خشک سگ در قفسه مغازه‌ها وجود دارد. بهترین غذای خشک برای سگ شما به نیازهای غذایی سگ شما بستگی دارد. به طور کلی، یک غذای خشک سگ با کیفیت بالاتر که حاوی مواد مناسب برای مرحله زندگی و نژاد سگ شما باشد، بهترین انتخاب است، اما با دامپزشک یا متخصص تغذیه دامپزشکی خود در مورد سالم ترین انتخاب برای حیوان خانگی خود صحبت کنید.

بهترین غذای مرطوب سگ

غذای مرطوب سگ، یا غذای کنسرو شده سگ، یک جایگزین کاملا مناسب برای غذای خشک سگ‌ها است. در حالی که به طور کلی این نوع از غذا کمی گران تر است، غذای اما مرطوب سگ نسبت به غذای خشک خوش طعم تر است و می‌تواند به تحریک اشتهای سگ‌های حساس کمک کند. غذای مرطوب سگ حاوی بسیاری از مواد مشابه با غذای خشک سگ است، اما نه به همان مقدار.

غذای مرطوب حاوی مقادیر بالاتری از گوشت تازه، مرغ، ماهی و محصولات جانبی حیوانی به همراه پروتئین‌های بافت‌دار بیشتری است که از غلات به دست می‌آید. کنسرو غذای سگ ماندگاری طولانی دارد، اما پس از باز شدن باید در یخچال نگهداری شود. بهترین غذای مرطوب برای سگ شما، درست مانند غذای خشک سگ، به مرحله زندگی، نژاد و نیازهای غذایی خاص یا آلرژی سگ شما بستگی دارد. بنابراین نیاز است که حتما با دامپزشک خود در مورد غذای مرطوب سگ که برای حیوان خانگی شما توصیه می کند صحبت کنید.

چقدر باید به سگم غذا بدهم؟

یکی از مهم ترین موارد در اینکه چه نکاتی را برای تهیه غذای سگ‌ها در نظر بگیریم؟ مقدار غذاست. چاقی سگ یک نگرانی رو به رشد در جامعه دامپزشکی است و با بسیاری از مشکلات سلامتی در سگ‌ها مرتبط است. خوشبختانه برای حیوانات خانگی، ما معمولاً در مورد کنترل رژیم غذایی آنها نظم بیشتری نسبت به کنترل رژیم خود داریم. دانستن اینکه چقدر به سگ خود غذا بدهید و وزن سگ سالم چقدر باید باشد، می‌تواند با توجه به نژاد، سن و جنسیت سگ شما امری مشکل و پیچیده باشد.

بسیاری از صاحبان سگ‌ها به طور تصادفی به حیوانات خانگی خود بیش از حد غذا می دهند، به همین دلیل مهم است که سگ خود را برای معاینات منظم نزد دامپزشک ببرید و با دامپزشک خود در مورد وضعیت سلامتی حیوان خود صحبت کنید. در مجموع قاعده کلی در مورد میزان بهینه غذا برای سگ‌ها وجود ندارد. برخی از سگ‌ها ممکن است بیشتر از مقدار توصیه شده به غذا نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر به مقدار بسیار کمتری نیاز داشته باشند. سطح فعالیت، سن و سال، بیماری و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند بر میزان نیاز سگ برای خوردن تأثیر بگذارند.

علاوه بر این معده سگ‌های در حال رشد ظرفیت کمی برای نگهداری غذا دارد.‌ زمانی که آن‌ها توله سگ هستند، بسیار پرخور هستند و تمایل دارند سریع و حریصانه غذا بخورند. برای جلوگیری از اختلالات احتمالی گوارشی به دلیل  جلوگیری از تحمیل فشار بیش از حد به معده، بهتر است که جیره روزانه توله سگ خود را به 3 تا 4 وعده تقسیم کنید.

انتخاب بهترین غذای سگ

بهترین غذای سگ برای سگ شما در نهایت به تصمیم شما بستگی دارد. به عنوان یک صاحب، شما کسی هستید که سگ خود را به طور منظم می بینید. اگر سگ شما مدفوع سفت و سالم تولید می کند، فعال و مناسب است و اشتهای سالمی دارد، پس غذای سگ شما احتمالاً خوب عمل می کند.

دامپزشک شما یک منبع ارزشمند برای شما در طول این فرآیند است. آنها در مورد تغذیه حیوانات خانگی بیشتر از صاحبان معمولی می دانند و همچنین به تحقیقات و منابعی دسترسی دارند که صاحبان آنها ندارند. دامپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا گزینه های خود را محدود کنید.

نشانه‌های غذای خوب چیست؟

علائمی که نشان می دهد حیوان خانگی شما رژیم غذایی مناسبی دارد عبارتند از:

  • نمره وضعیت بدن سالم (BCS) و وزن.
  • سطوح انرژی خوب
  • تنفس غیر آزاردهنده (به شرط سالم بودن لثه ها و دندان های آنها – اگر حیوان خانگی شما بوی بدی دارد با دامپزشک خود مشورت کنید).
  • پوست و پشم سالم
  • چشمان روشن و شفاف
  • وقتی حیوان خانگی شما به توالت می رود، ادرار باید سفت، بدون مخاط یا خون باشد. همچنین نباید در شکم حیوان غرش یا نفخ وجود داشته باشد.

نکات بهداشتی غذا دادن به سگ ها

در اینکه چه نکاتی را برای تهیه غذای سگ‌ها در نظر بگیریم؟ نکات بهداشتی نیز بسیار اهمیت دارد. یک رژیم غذایی سالم برای همه مهم است، حتی حیوانات خانگی شما! هنگام انتخاب غذای مناسب برای حیوان خانگی خود و نحوه استفاده از آن، نکات مهمی وجود دارد که حتما باید در نظر بگیرید.

غذاهای خام می‌توانند حیوانات خانگی و خانواده شما را بیمار کنند

  • مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا تغذیه رژیم‌های خام را به حیوانات خانگی توصیه نمی‌کند.
  • میکروب هایی مانند باکتری سالمونلا و لیستریا در غذاهای خام حیوانات خانگی، حتی غذاهای بسته بندی شده که در فروشگاه‌ها فروخته می شود، یافت شده است. این میکروب ها می‌توانند حیوانات خانگی شما را بیمار کنند. خانواده شما همچنین می‌توانند با دست زدن به غذای خام یا مراقبت از حیوان خانگی خود بیمار شوند.

اگر تصمیم دارید به حیوان خانگی خود غذای خام بدهید، پس از دست زدن به غذای خام حیوان خانگی، دست ها و سطوح مورد تماس خود را به خوبی بشویید.

  • دست های خود را بلافاصله پس از دست زدن به غذای خام حیوان خانگی با آب و صابون بشویید.
  • تمام سطوحی را که غذای خام لمس کرده است، مانند میز، مایکروویو، یخچال و اشیایی مانند چاقو، چنگال و کاسه، تمیز و ضدعفونی کنید.

هنگام ذخیره و نگهداری غذای خام حیوان خانگی خود محتاط باشید

  • غذای خام حیوان خانگی را فریز کنید تا زمانی که آماده استفاده از آن شوید.
  • غذای خام حیوان خانگی را دور از سایر مواد غذایی در یخچال یا فریزر خود نگهداری کنید.
  • غذاهای خام منجمد حیوانات خانگی را روی میز یا در سینک آب نکنید.
  • هر غذایی که حیوان خانگی شما نمی‌خورد را دور بریزید.

بعد از خوردن غذا، برای بازی کردن با حیوان خانگی خود محتاط باشید

  • اجازه ندهید حیوان خانگی شما بعد از غذا خوردن اطراف دهان و صورت شما را لیس بزند.
  • اگر بعد از صرف غذا با حیوان خانگی خود بازی می کنید، دست ها و سایر قسمت‌های بدن خود را که لیسیده اند، با آب و صابون بشویید.
  • اجازه ندهید حیوان خانگی شما هیچ یک از زخم های باز شما را لیس بزند.

نکاتی برای سالم ماندن در هنگام غذا دادن به حیوان خانگی خود

  • همیشه بلافاصله پس از دست زدن به صابون یا غذای حیوان خانگی، دستان خود را با آب و صابون بشویید. این مهمترین قدم برای پیشگیری از بیماری است.
  • در صورت امکان، غذای حیوانات خانگی را دور از محل نگهداری یا تهیه غذای انسان و دور از دسترس کودکان خردسال نگهداری کنید.
  • از کاسه غذای حیوان خانگی خود برای برداشتن غذا استفاده نکنید. از یک قاشق، ظرف یا فنجان تمیز و اختصاصی استفاده کنید.
  • همیشه دستورالعمل های نگهداری روی کیسه ها یا ظروف غذای حیوانات خانگی را دنبال کنید.

اگر به خزنده یا دوزیستان حیوان خانگی خود به جوندگان منجمد یا زنده غذا می دهید

  • همیشه پس از دست زدن به جوندگان منجمد یا غذاهای زنده دست های خود را با آب و صابون بشویید.
  • جوندگان فیدر منجمد را در یک ظرف اختصاصی خارج از آشپزخانه نگهداری کنید.
  • هرگز جوندگان وحشی را به‌عنوان غذا برای حیوان خانگی خود تهیه نکنید.

غذای خشک و کنسرو شده حیوانات خانگی

  • غذای خشک و کنسرو شده حیوانات خانگی نیز ممکن است به میکروب آلوده شود. قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی حیوان خانگی خود، با دامپزشک خود صحبت کنید.

امیدواریم مقاله چه نکاتی را برای تهیه غذای سگ‌ها در نظر بگیریم؟ برای شما مفید باشد.