حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

میکروچیپ، از مشخصات کلی تا نکاتی برای صاحب حیوان

میکروچیپ، از مشخصات کلی تا نکاتی برای صاحب حیوان. در هر جراحی میکروچیپ، شناسایی دقیق حیوانات یک نیاز ضروری است. در این بخش اطلاعات مهمی مانند سن، جنس، ژنوتیپ حیوان و... بررسی می‌شود.

میکروچیپ، از مشخصات کلی تا نکاتی برای صاحب حیوان. در هر جراحی میکروچیپ، شناسایی دقیق حیوانات یک نیاز ضروری است. در این بخش اطلاعات مهمی مانند سن، جنس، ژنوتیپ حیوان و… بررسی می‌شود. به همین دلیل صاحب «پت» بعد از سپردن حیوان به مرکز میکروچیپ نگرانی زیادی ندارد.

اما قبل از آن چند نکته کلی درباره میکروچیپ مهم است که در ادامه می‌خوانید:

میکروچیپ چطور اطلاعات را بازیابی می‌ کند؟

ریزتراشه یا میکروچیپ یک تراشه کوچک الکترونیکی است که در یک استوانه شیشه‌ای محصور شده و تقریباً به اندازه یک دانه برنج است. ریزتراشه خود باتری ندارد و به وسیله یک اسکنر که از روی بدن حیوان وارد می‌ شود، عبور داده می‌ شود. امواج رادیویی منتشر شده توسط اسکنر تراشه را فعال می کند و تراشه شماره شناسایی را به اسکنر ارسال می کند که شماره را روی صفحه نمایش می دهد. به خود ریزتراشه «ترانسپوندر» نیز می گویند. جالب است بدانید که از میکروچیپ های مورد استفاده در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و برای ریزتراشه کردن برخی از دام‌ها و اسب‌ها نیز اطلاعاتی درباره دمای بدن حیوان منتقل می‌کنند.

آمارها از کارایی میکروچیپ‌ ها چه می گویند؟

مطالعه روی بیش از 7700 حیوان ولگرد در پناهگاه های حیوانات نشان داد که سگ های بدون میکروچیپ در 21.9٪ مواقع به صاحبانشان بازگردانده می شدند، در حالی که سگ های میکروچیپ شده در 52.2٪ مواقع به صاحبانشان بازگردانده می شدند. اما گربه‌های بدون ریزتراشه تنها در 1.8 درصد مواقع به صاحبانشان بر می‌گردند، در حالی که گربه‌های میکروچیپ‌دار در 38.5 درصد مواقع به خانه برمی‌گشتند.

میکروچیپ، ردیاب موقعیت مکانی نیستند!

میکروچیپ هایی که در حال حاضر در حیوانات خانگی استفاده می شود فقط دارای شماره شناسایی هستند. ریزتراشه یک دستگاه GPS نیست و در صورت گم شدن حیوان شما نمی تواند آن را ردیابی کند. اگرچه خود ریزتراشه فناوری حاضر حاوی اطلاعات پزشکی حیوان خانگی شما نیست، برخی از پایگاه های داده ثبت ریزتراشه به شما امکان می دهند آن اطلاعات را برای مرجع سریع در پایگاه داده ذخیره کنید.

 آیا بعد از میکروچیپ کسی صاحب «پت» را هم ردیابی می‌کند؟/ اطلاعات ثبت شده کجا ذخیره می شوند؟

لازم نیست نگران حریم خصوصی خود باشید. در صورتی که حیوان خانگی پیدا شود و ریزتراشه او اسکن شود، از اطلاعاتی که به رجیستری میکروچیپ سازنده (از سوی صاحب حیوان) ارائه داده می شود، تنها برای تماس با صاحب حیوان استفاده می شود. در بیشتر موارد، می‌توان انتخاب کرد که از سایر ارتباطات (مانند خبرنامه یا آگهی‌ها) استفاده کرد یا از این شیوه های ارتباطی انصراف دهید.

تنها اطلاعاتی که در مورد صاحب حیوان در پایگاه داده وجود دارد، اطلاعاتی است که هنگام ثبت تراشه یا به‌روزرسانی اطلاعات ثبت می شود. حفاظت‌هایی وجود دارد که افراد بیرون از بانک داده ها نمی‌توانند به مطالب دسترسی داشته باشند و هویت مالک را جستجو کند.

قدرت فرکانس میکروچیپ‌ ها معمولا تا چه فاصله‌ای است؟ 

فرکانس یک ریزتراشه در واقع به فرکانس امواج رادیویی منتشر شده می‌ گویند که توسط اسکنر، ریزتراشه را فعال و اسکن می‌شود. برای مثال نمونه‌هایی از فرکانس‌های میکروچیپ مورد استفاده در ایالات متحده شامل ۱۲۵ کیلو هرتز (کیلوهرتز)، ۱۲۸ کیلوهرتز و ۱۳۴.۲ کیلوهرتز است.

میکروچیپ استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

سازمان بین المللی استاندارد یا ISO استاندارد جهانی برای میکروچیپ ها را تایید و توصیه کرده است. استاندارد جهانی برای ایجاد یک سیستم شناسایی سازگار در سراسر جهان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، اگر سگی با میکروچیپ استاندارد ISO در ایالات متحده کاشته شده باشد، با صاحبانش به اروپا سفر کند و گم شود، اسکنرهای استاندارد ISO در اروپا می توانند ریزتراشه سگ را بخوانند. اگر سگ با ریزتراشه غیر ISO کاشته شده باشد و اسکنر ISO دارای قابلیت اسکن جهانی را نداشته باشد، ممکن است ریزتراشه سگ شناسایی نشود یا توسط اسکنر خوانده نشود. لازم به ذکر است که فرکانس استاندارد ISO 134.2 کیلوهرتز است.

اسکنرهای جهانی چه ویژگی‌هایی دارند؟

اسکنرهایی وجود دارد که فقط ریزتراشه های 134.2 کیلوهرتز (استاندارد ISO) را شناسایی می کنند، اما میکروچیپ 125 کیلوهرتز یا 128 کیلوهرتز (غیر استاندارد ISO) را تشخیص نمی دهند. اسکنرهای جهانی که به آنها اسکنرهای جلو و عقب خوان یا جهانی نیز گفته می شود، تمام فرکانس های ریزتراشه را شناسایی می کنند. مزیت اصلی اسکنرهای جهانی، افزایش شانس تشخیص و خواندن یک میکروچیپ، بدون توجه به فرکانس است. همچنین نیاز به اسکنرهای متعدد با فرکانس های متعدد را از بین می برد.

آیا ممکن است میکروچیپ کار نکند؟

مانند تقریباً هر چیزی الکترونیکی، این یک سیستم بی‌خطر نیست. اگرچه این نکته بسیار نادر است، اما ریزتراشه ها ممکن است از کار بیفتند و توسط اسکنر شناسایی نشوند.

مشکلات مربوط به اسکنرها نیز رایج نیستند، اما ممکن است رخ دهند. خطای انسانی مانند تکنیک اسکن نامناسب یا اسکن ناقص حیوان نیز می تواند منجر به عدم شناسایی ریزتراشه شود.

برخی از عوامل مرتبط با حیوانات که می‌توانند تشخیص ریزتراشه را دشوار کنند عبارتند از: حیواناتی که در حین اسکن کردن ثابت نمی‌مانند. وجود موهای بلند و مات شده در محل کاشت ریزتراشه یا نزدیک آن؛ رسوب بیش از حد چربی در ناحیه کاشت؛ و یک یقه فلزی (یا یقه ای که فلز زیادی روی آن باشد). همه اینها می توانند در اسکن و تشخیص ریزتراشه اختلال ایجاد کنند.

متأسفانه مواردی وجود داشته است که میکروچیپ حیوان خانگی توسط اسکنر پناهگاه حیوانات شناسایی نشده است و حیوان خانگی پس از مدت نگهداری معمول به دلیل اینکه نتوانستند صاحبش را پیدا کنند معدوم شده است.

اما خبر خوب این است که به دلیل در دسترس بودن اسکنرهای جهانی  بعید است این اتفاق بیفتد.

صاحبان حیوانات خانگی باید انجام دهند:

 حیوان (پت) هایی که به سرپرستی قبول کرده اید را به کلینیک دامپزشکی ببرید

اگر حیوانی را از مرکز پناهگاه حیوانات یا از جایی دیگر به سرپرستی قبول کرده اید، بررسی کنید که آن را اسکن کرده باشند. اکثر کلینیک های دامپزشکی دارای اسکنر میکروچیپ هستند و دامپزشک می تواند حیوان خانگی جدید شما را برای بررسی ریزتراشه اسکن کند، زمانی که حیوان خانگی جدید خود را برای معاینه به دامپزشکی می برید. ریزتراشه‌ها در رادیوگرافی‌ها (اشعه ایکس) نشان داده می‌شوند.

علاوه بر این راه، از آنجایی که برخی از پناهگاه‌های حیوانات، میکروچیپ هایی را در هر حیوانی که می‌پذیرند تزریق می‌ کنند، می توانید با پناهگاه تماس بگیرید و شماره میکروچیپ حیوان خانگی جدید خود را پیدا کنید. بعد از این کار می توانید آن را به نام خود ثبت کنید.

خودتان میکروچیپ را به بدن حیوان خانگی تزریق نکنید!

در برخی از گزارش ها، اخباری درباره کاشت خانگی میکروچیپ ها ذکر شده است. گرچه به نظر می رسد که کاشت یک میکروچیپ یک روش ساده باشد. اما با تزریق یک سرنگ یا ویتامین متفاوت است!

اهمیت کاشت درستِ میکروچیپ بسیار مهم است. متخصص تزریق میکروچیپ در وضعیتی ایزوله و استاندارد با نیروی مناسب، سوزن را در عمق مشخصی از بدن حیوان وارد می کند.  اگر میکروچیپ در عمق مناسبی از بدن وارد نشود، نه تنها می تواند تشخیص یا خواندن ریزتراشه را در آینده دشوار کند، بلکه می تواند زندگی حیوان خانگی تان را تهدید کند.

ریزتراشه‌ها باید تحت نظارت دامپزشک کاشته شوند، زیرا آنها مکان دقیق ریزتراشه ها را  و چگونگی تزریق آن را می‌دانند. علاوه بر این آنها می‌دانند که چگونه علائم یک مشکل در میکروچیپ تزریق شده را تشخیص دهند و در صورت بروز، آن را درمان کنند.

چه مراقبت‌ هایی بعد از تزریق میکروچیپ لازم است؟

نیازی به تعمیر و نگهداری برای خود ریزتراشه ها نیست، اگرچه باید ریزتراشه به وسیله صاحب حیوان، ثبت شود و اطلاعات تماس را در پایگاه داده ثبت کند، اما نکات مهم دیگری هم وجود دارد:

اگر متوجه هرگونه ناهنجاری در محلی که ریزتراشه کاشته شده است، مانند عفونت   یا تورم، با دامپزشک خود تماس بگیرید. در حالت ایده‌آل، ریزتراشه باید در طول معاینات منظم سلامتی/مراقبت‌های پیشگیرانه حیوان شما اسکن شود تا مطمئن شوید که هنوز در جای خود قرار دارد و همانطور که باید کار می‌کند.

جزییات میکروچیپ حیوانات را به‌روز کنید

سیستم شناسایی UID که شامل ریزتراشه‌ها و اسکنرهای RFID است، روشی مطمئن، راحت و دائمی برای شناسایی مثبت حیوانات آزمایشگاهی، از موش‌های جوان گرفته تا گونه‌های بزرگ‌تر. این سیستم شامل یک ریزتراشه بسیار کوچک است که کد شناسایی منحصر به فرد و داده های برنامه ریزی شده را ذخیره می کند.

اطمینان حاصل کنید که جزئیات شما به روز است تا در صورت وقوع بدترین اتفاق، بهترین شانس را برای پیداکردن دوباره حیوان خانگی‌تان داشته باشید!

باید به یاد داشته باشید که قرار دادن میکروچیپ تنها اولین مرحله است و ریزتراشه باید ثبت شود تا بهترین شانس را برای بازگرداندن حیوان خانگی خود به شما بدهد. اگر این اطلاعات گم یا نادرست باشد، شانس شما برای بازگرداندن حیوان خانگی به طور چشمگیری کاهش می یابد.

داستان گربه‌ای از دارلینگتون؛

صاحب فراموشکارش جزییات میکروچیپ را به‌روز نکرد!

Smudge، گربه ای از دارلینگتون، پس از ناپدید شدن هفت سال پیش، سرانجام صاحبش را پیدا کرد. زمانی که صاحبانش آخرین بار او را در سال 2014 دیدند، یک بچه گربه بود، اما روزی در حال گردش در حیاط بود که به خانه بازنگشت. صاحبش گفت که مصمم است او را بیابد.

بعد از جستجوهای فراوان صاحبش، متوجه شد که مردی او را در حدود نیم‌مایلی خانه‌شان پیدا کرد و او را نزد دامپزشک برد تا ببیند آیا تراشه دارد یا نه و سپس در فیس‌بوک پستی درباره آن منتشر کرد. هنگامی که او پیدا شد Smudge لاغر و ضعیف بود.

صاحب او نظر می دهد: «لطفاً جزئیات ریزتراشه خود را به روز کنید و اطلاعات درست تان را  بنویسید. من فراموش کردم کارم را انجام دهم زیرا حدود یک سال پس از از دست دادن Smudge دوران سختی را پشت سر گذاشتم. لطفا مراقب حیوانات خانگی خود باشید آنها برای زندگی هستند نه فقط زمانی که برای اولین بار آنها را دریافت می کنید. حتی یک بار هم که فکر می کنم او دوباره به خانه می آید تردید نمی کنم، مهم نیست که چقدر زندگی ام تغییر کرده است. حیوانات خانگی ما نه تنها حیوانات خانگی ما هستند، بلکه اعضای خانواده ما هستند.”

حتی حیوانات آپارتمانی هم نیاز به میکروچیپ دارند

ممکن است تصور شود که فقط حیوانات در حال گردش نیاز به میکروچیپ دارند، اما ممکن است افرادی «پت» شما را در بیرون از خانه فریب دهند و این میکروچیپ کردن حیوان را ضروری می کند.

برای مثال گربه‌های کنجکاو می‌توانند توسط پرندگان، سنجاب‌ها و دیگر موجودات سرگرم شوند و از خانه فرار کنند. یا در اتفاق های ساده تری مانند وقتی که دوستی یا تعمیرکاری در خانه تان را باز می گذارد… همگی این ها فرصت هایی است که می تواند به هر گربه ای یک راه فرار وسوسه انگیز بدهد.

نکته دیگر این است که گربه یا حیوان خانگی تان فقط در داخل خانه شما نیست. چراکه شما گربه خود را برای معاینه به مطب دامپزشک  می برید و حتی در هواپیما برای سفر، شانس فرارش را چند برابر می کنید. به همین دلایل همیشه باید گربه خود را در حین رانندگی و سایر حمل و نقل ها در یک حامل مطمئن نگه دارید، اما ریزتراشه ها امنیت بیشتری را ایجاد می کنند.

سه نکته طلایی بعد از تزریق میکروچیپ

هنگامی که حیوان خانگی شما میکروچیپ شد، سه کار مهم و حیاتی وجود دارد که باید انجام دهید:

1) مطمئن شوید که میکروچیپ ثبت شده است.

2) از دامپزشک خود بخواهید حداقل سالی یک بار ریزتراشه حیوان خانگی شما را اسکن کند تا مطمئن شود ریزتراشه هنوز کار می کند و قابل تشخیص است.

3) اطلاعات ثبت نام خود را به روز نگه دارید.

اگر از موقعیت مکانی تان جابه‌جا شده‌اید یا هر یک از اطلاعات شما (مخصوصاً شماره تلفن) تغییر کرده است، مطمئن شوید که ثبت ریزتراشه خود را در پایگاه داده سازنده در اسرع وقت به‌روزرسانی کرده‌اید.

دو میکروچیپ در بدن «پت» تداخلی در کارکردشان ایجاد نمی کند

معمولا این مسئله رخ نمی‌دهد اما اگر تصادفا در بدن حیوانی دو میکروچیپ کار گذاشته شده باشد، نیازی به برداشتن یکی از ریزتراشه ها نیست و آنها با یکدیگر تداخلی ندارند. کار هر میکروچیپ به اسکنر آن مربوط است. اگر یک اسکنر جهانی باشد، احتمالاً هر تراشه را هنگام عبور از روی آن تشخیص می‌دهد.

برای شناسایی تراشه دیگر، اسکنر باید ری‌ست (تنظیم مجدد) شود و از ناحیه ای که در آن ریزتراشه قرار دارد، عبور داده شود. اگر اسکنر فقط یک فرکانس ریزتراشه را می خواند، در این صورت فقط ریزتراشه ای با آن فرکانس خاص را تشخیص می دهد و ریزتراشه دیگر را شناسایی یا نمی خواند.

اگر صاحب حیوان خانگی می داند که در بدن «پت»، بیش از یک ریزتراشه کاشته شده است، باید مطمئن شود که اطلاعات پایگاه داده را برای هر ریزتراشه به روز نگه داشته باشد. برای افراد معمولاً تصور بیش از یک ریزتراشه عجیب است، به همین دلیل بعد از اولین تراشه‌ای که پیدا می‌ کنند با مالک آن تماس می‌ گیرند.

تزریق میکروچیپ قوی تر

امکان وجود داشتن دو ریزتراشه در بدن حیوان زمانی است که برای مثال حیوانی خانگی یک ریزتراشه 125 کیلوهرتزی غیر استاندارد ISO دارد و صاحب «پت» می خواهد میکروچیپی با استاندارد ISOو ریزتراشه 134 کیلوهرتز در بدن حیوان تزریق شود. در این وضعیت هر دو تراشه به طور عادی کار خواهند کرد. اگر حیوان خانگی شما با اسکنری اسکن شود که فقط تراشه های 125 کیلوهرتز را می خواند، فقط تراشه 125 کیلوهرتز شناسایی می شود. اگر هم با یک اسکنر جهانی اسکن شود، می‌تواند یک یا هر دو تراشه را به طور جداگانه شناسایی کند.

صاحبان «پت» ها درباره نوع میکروچیپ در سفرها توجه کنند

قبل از اینکه حیوان خانگی اجازه ورود به کشور را داشته باشد، باید یک ریزتراشه ISO کاشته شود. اما این تنها چیزی نیست که صاحب «پت» باید بداند: کشورها در قوانین واردات خود تفاوت های زیادی دارند، از جمله مقررات مختلف در مورد واکسیناسیون های ضروری و دوره های قرنطینه پس از ورود حیوان به آن کشور. اگر کمی تحقیق و آماده سازی انجام دهید، جابجایی حیوان خانگی می تواند به راحتی انجام شود.

برای مثال با کشور مقصد تماس بگیرید تا الزامات آنها در مورد ریزتراشه ها و همچنین واکسیناسیون ها، گواهی ها و غیره را تعیین کنید. همچنین می توانید با یک حمل کننده حیوانات با تجربه که به فرآیندها و مقررات مؤثر بر حمل و نقل حیوانات مسلط است، تماس بگیرید.

این مشکل را می توان با استفاده از اسکنرهای میکروچیپ جهانی که به راحتی در دسترس هستند حل کرد. استفاده از ریزتراشه های استاندارد ISO گام خوبی در توسعه یک سیستم ریزتراشه سازگار در ایالات متحده خواهد بود.

پایگاه داده میکروچیپی برای صاحبان «پت» های فراموشکار  

همواره این نکته وجود دارد که آیا هنگامی که حیوان خانگی خود را میکروچیپ می کنید، یک پایگاه داده مرکزی وجود دارد که اطلاعات را ثبت کرده و در صورت گم شدن یا دزدیده شدن حیوان خانگی، اطلاعات را در اختیار پناهگاه های حیوانات و کلینیک های دامپزشکی قرار می دهد؟ اما باید گفت که حال حاضر، پایگاه داده مرکزی برای ثبت ریزتراشه ها وجود ندارد. هر سازنده پایگاه داده خود را حفظ می کند (یا توسط شخص دیگری مدیریت می شود). از آنجایی که استانداردهای ISO برای کدهای شناسایی پذیرفته نشده است، ریزتراشه ها باید در رجیستری های فردی آنها ثبت شوند.

البته خبر خوب این است که اسکنرهای ریزتراشه، نام سازنده ریزتراشه را هنگام خواندن ریزتراشه نمایش می دهند. بنابراین، احتمال اینکه حیوانی را نتوان از روی شماره ریزتراشه‌اش شناسایی کرد بسیار کم است. مگر اینکه ریزتراشه حیوان خانگی ثبت نشده باشد یا اطلاعات دقیق نباشد.

در سال 2009، انجمن بیمارستان حیوانات آمریکا ابزار جستجوی ریزتراشه حیوانات خانگی جهانی (www.petmicrochiplookup.org) را راه‌اندازی کرد که فهرستی از سازنده‌ای که کد ریزتراشه با آن مرتبط است و همچنین اطلاعات تراشه در رجیستری‌های شرکت‌کننده یافت می‌شود. پایگاه داده اطلاعات مالک ریزتراشه را ارائه نمی دهد – کاربر باید با سازنده/پایگاه داده مرتبط با آن ریزتراشه تماس بگیرد.

تعدادی پایگاه داده میکروچیپ رایگان در چند سال گذشته در کشورهای مختلف راه اندازی شده اند، اما بسیاری از این پایگاه های داده مستقیماً به پایگاه داده های تولید کنندگان مرتبط نیستند. خوشبختانه، برخی از این پایگاه‌های داده در ابزار جستجوی میکروچیپ حیوانات خانگی جهانی AAHA ادغام شده‌اند. هر پایگاه داده ای که ریزتراشه حیوان خانگی خود را با آن ثبت می کنید باید به طور مرتب به روز شود.

مهمترین پایگاه داده برای به روز نگه داشتن، پایگاه داده ای است که توسط سازنده ریزتراشه نگهداری می شود.

روز جهانی بررسی تراشه

اهمیت بررسی میکروچیپ ها آنقدر مهم است که موسسه ی AAHA و AVMA  برای یادآوری بررسی و به روز رسانی اطلاعات به صاحبان حیوانات خانگی، 15 آگوست را به عنوان “روز بررسی تراشه” تعیین کرده اند. چند دقیقه وقت بگذارید و اطلاعات خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را به روز کنید، و خیالتان راحت باشد که شانس خود را برای بازگرداندن حیوان خانگی خود در صورت گم شدن یا دزدیده شدن افزایش داده اید.

میکروچیپ چه مشکلاتی برای «پت» ایجاد می کند

انجمن دامپزشکی حیوانات کوچک بریتانیا (BSAVA) یک پایگاه داده از واکنش های نامطلوب به ریزتراشه ها نگهداری می کند. از زمانی که پایگاه داده در سال 1996 راه اندازی شد، بیش از 4 میلیون حیوان میکروچیپ شده اند و تنها 391 واکنش نامطلوب گزارش شده است.

از بین این واکنش ها، تکان خوردن میکروچیپ ها از محل کاشت اولیه اش شایع ترین مشکل گزارش شده است. مشکلات دیگری مانند شکست ریزتراشه، ریزش مو، عفونت، تورم و تشکیل تومور با تعداد بسیار کمتری گزارش شده است.

میکروچیپ را از بدن «پت» برندارید!

عده ای از صاحبان حیوان های خانگی درباره میکروچیپ های بدن «پت» ها نگرانند. برخی از افراد نگران ابتلای حیوان شان به سرطان هستند، باید توجه داشت که در این زمینه گزارش قابل توجهی وجود ندارد. به همین دلیل توصیه می شود که میکروچیپ را از بدن حیوان خانگی برندارید. چراکه بر اساس بررسی محققان از مطالعات گسترده نشان می دهد که خطر ابتلای حیوان به سرطان به دلیل ریزتراشه‌ بسیار بسیار کم است.

میکروچیپ به احتمال سرطان در «پت» ارتباطی ندارد

انجمن‌های معتبر دامپزشکی روش‌های کاشت ریزتراشه را به‌عنوان روش هایی نسبتاً ایمن برای گربه‌ها و سگ‌ها معرفی کرده اند.

طبق این گزارش ها در ایالات متحده امریکا، میکروچیپ به بیش از 3.7 میلیون سگ خانگی تزریق شده و تا سال 2011 هیچ نگرانی برای ایمنی بدن حیوانات نسبت به ریزتراشه ها وجود نداشته است.

البته قابل توجه است که در سال 2011 یک فیبروسارکوم مرتبط با ریزتراشه در گردن یک گربه نر 9 ساله عقیم شده گزارش شد. بررسی بافت‌شناسی با سارکوم پس از تزریق مطابقت داشت، اما تمام واکسیناسیون‌های قبلی در قسمت‌های عقبی انجام می‌شد.

ریزتراشه در بافت‌های عمیق بدن کاشته می‌شود و تا زمان تطبیق بدن با میکروچیپ ممکن است باعث ایجاد التهاب هایی ‌شود. مطالعات نشان داد که برخی از حیوانات نسبت به میکروچیپ، احساسی مانند تورم و کبودی در زمان کاشت را تجربه می کنند؛ احساسی مانند خارش و نیشگون گرفتن. اما گزارشی مبنی بر تأثیرات گسترده‌تر بر اختلالات التهابی و سرطان مشخص نشده است  و این در حالی است که صاحبان «پت» ها به راحتی و با دسترسی آزاد می توانند گزارش رویدادهای نامطلوب را به دامپزشک ارائه کنند.