حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اسباب بازی‌ها و حیوانات خانگی

در خدمت شما هستیم با مقاله اسباب بازی‌ها و حیوانات خانگی از فراوت. اسباب‌بازی‌ برای حیوانات یک ضرورت است. اگر حیوانی خانگی دارید، حتما بارها با این مشکل مواجه شدید که سرگرم‌کردن یک حیوان خانگی چقدر می‌تواند دشوار باشد.

اسباب-بازی‌ها-و-حیوانات-خانگی

در خدمت شما هستیم با مقاله اسباب بازی‌ها و حیوانات خانگی از فراوت. اسباب‌بازی‌ برای حیوانات یک ضرورت است. اگر حیوانی خانگی دارید، حتما بارها با این مشکل مواجه شدید که سرگرم‌کردن یک حیوان خانگی چقدر می‌تواند دشوار باشد. علاوه بر غذا، خوراکی‌ها و تخت‌خواب، اسباب‌بازی‌ها یکی از وسایل ضروری است که می‌تواند برای ذهن و بدن آن‌ها مفید باشد باید توجه داشته باشید که برای زندگی سگ ها و سایر حیوانات خانگی، اسباب بازی‌ها یک کالای لوکس محسوب نمی‌شوند، بلکه یک ضرورت برای زندگی شان است. اسباب بازی‌ها برای سلامت حیوان خانگی شما مهم هستند. این وسایل سرگرم کننده زمانی که شما مجبورید حیوان خود را در خانه رها کنید، می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای رفع بی‌حوصلگی حیوان شما استفاده شود. اسباب‌بازی‌ها همچنین می‌توانند در زمان اضطراب و عصبی بودن حیوان خانگی شما، موجب آرامش آن شود و حتی از بروز برخی از رفتارهای مشکل‌ساز حیوان شما جلوگیری کنند.

برای خرید اسباب‌بازی به روحیات حیوانات خانگی‌تان توجه کنید

نکته مهم در انتخاب اسباب بازی برای حیوانات خانگی در نظر گرفتن تفاوت‌هایی است که معمولا حیوانات خانگی با یکدیگر دارند. اگرچه برخی از اسباب بازی‌ها به صورت مشترک برای حیوانات خانگی مختلف قابل استفاده است اما این به معنای یکسان بودن اسباب بازی‌ها برای حیوانات خانگی نیست. معمولا گربه‌ها به اسباب‌بازی‌ها حساسیت بیشتری دارند و از این رو صاحبان آن‌ها در خرید اسباب بازی برای گربه خود باید دقت بیشتری نمایند.

اسباب بازی های مناسب سگ ها و گربه ها

نکته‌ای که معمولا در این مورد به آن توجه نمی‌شود این است که بدن سگ ها و گربه ها برای حرکت ساخته شده است. سگ ها برای دویدن و حفاری ساخته شده اند، در حالی که گربه ها برای دویدن، پریدن و جست و خیز کردن ساخته شده اند. وقتی آنها فعالیت و تحرکی نداشته باشند که بدنشان برای آن ساخته شده است، سلامتی آنها آسیب می بیند. اختصاص یک اسباب بازی به حیوان خانگی خود برای بازی، یا ایفای نقش فعال و بازی با آنها، حیوان خانگی شما را به حرکت در می آورد که برای سلامت قلبی عروقی و ماهیچه ای آنها مفید است. این به حیوان خانگی شما کمک می کند وزن مناسبی داشته باشد و ماهیچه های او را قوی و انعطاف پذیر نگه می دارد.

کیفیت اسباب بازی ها

صاحبان حیوانات خانگی باید بدانند که خرید یک اسباب‌بازی جدید برای حیوان خانگی کاری دشوار است: اگر خیلی پیچیده باشد، علاقه‌شان را از دست می‌دهند و اگر به اندازه کافی دوام نداشته باشد، آن را تکه تکه می‌کنند. عوامل زیادی در ایمنی یا خطر یک اسباب بازی نقش دارند و تعدادی از آن‌ها به اندازه، سطح فعالیت و ترجیحات حیوان شما بستگی دارد. اگرچه تضمین قطعی در مورد ایمنی هیچ اسباب بازی وجود ندارد اما رعایت نکات زیر می‌تواند خطر استفاده از آن را برای حیوان خانگی شما را کمتر کند:

اخلاق حیوان خانگی تان را بشناسید

  • با توجه به اینکه انواع مختلفی از اسباب بازی برای حیوانات خانگی در بازار موجود است، مهم‌ترین نکته برای خرید اسباب بازی شناخت روحیه و خلقیات حیوان خانگی خودتان است. چنانچه در تشخیص اینکه کدام اسباب بازی برای حیوان شما بهترین است دچار تردید بودید، بهترین راه مشاوره از دامپزشک است.

جثه‌ و هیکل او را در نظر بگیرید

  • حتما اسباب بازی‌هایی متناسب با اندازه حیوان خود بخرید. اسباب بازی‌هایی که خیلی کوچک هستند به راحتی می توانند بلعیده شوند یا در گلوی حیوان شما گیر کنند. همچنین هنگام انتخاب اسباب‌بازی‌های جدید برای حیوان خود، به سبک بازی آنها و آنچه که می‌توانند با خیال راحت از پس آن برآیند، توجه داشته باشید.

اسباب بازی کودکان مناسب حیوانات نیست

  • به حیوان خانگی خود فقط اسباب بازی‌هایی بدهید که مخصوص آن‌ها طراحی شده‌اند. اسباب‌بازی‌های کودکان اغلب حاوی قطعات کوچکی هستند (مانند چشم‌های پلاستیکی، بازوها، پاها و کفش‌ها) که سگ‌ها و گربه‌ها می‌توانند به راحتی آن‌ها را بجوند و ببلعند. اگر حیوان شما به طور تصادفی هر یک از این زواید را بخورد، خطر خفگی، انسداد روده و جراحی برداشتن را در پی دارد.

اسباب بازی صدادار نخرید!

  • بر بازی سگ خود با اسباب‌بازی‌های صدا دار (مثل صدای جیر جیر) نظارت کنید: سگ شما ممکن است احساس کند که باید منبع صدا را پیدا کرده و از بین ببرد. این بدان معناست که اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند آن را بخورد.

اسباب بازی جویندی

  • اگر قصد دارید که به حیوان خود (خصوصا سگ‌ها) اسباب بازی‌های جویدنی بدهید، حتماً با دامپزشک خود مشورت کنید که کدام یک برای حیوان شما بی خطر و مناسب هستند. این اسباب بازی‌ها ممکن است خطر خفگی داشته باشند، بنابراین آن‌ها را فقط زمانی در اختیار سگ خود قرار دهید که بتوانید بر آن‌ها نظارت کنید.

به جنس اسباب بازی توجه کنید

  • اسباب‌بازی‌هایی از جنس لاستیک در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و برای جویدن و حمل و نقل سرگرم‌کننده هستند. برای حیواناتی که به طناب کشی و جویدن بافت‌های جالب علاقه دارند، طناب و اسباب بازی‌های بافته شده معمولاً به شکل “استخوان” با انتهای گره دار بهترین گزینه است. باید توجه داشت که از اسباب‌بازی‌هایی که برای دندان‌های حیوان شما خیلی سخت هستند اجتناب کنید.

چه اسباب بازی از نظر ایمنی بخرید؟/ دچار خفگی نشود

 

  • از هرگونه اسباب‌بازی که از موادی شبیه اقلام موجود در خانه شما ساخته می‌شود، خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر فرش دارید، نباید اسباب بازی‌های نخی را انتخاب کنید، زیرا این باعث می‌شود حیوان شما فکر کند، “من می‌توانم نخ اسباب‌بازی‌ام را بجوم، بنابراین می‌توانم نخ فرش را نیز بجوم.
  • توپ‌های تنیس اسباب‌بازی‌های بسیار دلربایی برای حیوان خانگی شما محسوب می‌شوند، اما در مقابل این توپ‌ها در مقابل جویده شدن خیلی مقاوم نیستند بنابراین نیاز است توپ‌های تنیس جویده شده را دور بیندازید، زیرا می‌تواند خطر خفگی را برای حیوان خانگی شما ایجاد کند.
  • اسباب بازی‌های خوراکی نیز یکی دیگر از انواع اسباب بازی هایی هستند که می‌توانند غذا خوردن حیوان خانگی شما را با فراغت بیشتر همراه سازند. البته برای این موضوع نیاز است که با دامپزشک خود در ارتباط باشید تا از خوراندن مواد غذایی مضر به حیوانان خانگی خود اجتناب نمایید. همچنین بسیاری از حیواناتی که تمایل دارند غذای خود را خیلی سریع بخورند، از این طریق می‌توانند عادت غذایی خود ا اصلاح کرده و مدت زمان بیشتری را به غذا خوردن اختصاص دهند.

اسباب بازی که بتواند حمل کند

  • برخی از حیوانات خانگی دوست دارند اسباب خود را حمل و جابه‌جا نمایند. اگر حیوان شما اسباب بازی خود را به عنوان یک همراه می بیند، بنابراین بهتر است اسباب بازی را انتخاب کنید که به اندازه کافی کوچک باشد تا حیوان شما بتواند آن را حمل کند.
  • برخی از حیوانات خانگی خصوصا سگ‌ها دوست دارند، اسباب بازی‌های خود را تکان دهند یا به آن حمله کنند بنابراین بهتر است اسباب بازی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا از بلع تصادفی جلوگیری کند و به اندازه کافی محکم باشد تا در برابر حملات حیوان مقاومت کند. اسباب‌بازی‌های انسان طوری ساخته نشده‌اند که در برابر جویدن و کشیدن مقاومت کنند، بنابراین سگ راحت‌تر می‌تواند درزها را از هم جدا کند و به هر چیزی که داخل آن است برسد. به علاوه، اسباب‌بازی‌های کودک ممکن است با مواد و مصنوعاتی پر شوند که برای حیوان شما خطرناک هستند، مانند مهره‌ها و غیره.

اسباب بازی فرسوده را دور بیاندازید

  • اسباب‌بازی مخصوص‌ حیوانات خانگی برای همیشه دوام نمی‌آورند، به‌خصوص اگر حیوان شما به جویدن علاقه زیادی داشته باشد. اگر اسباب بازی حیوان شما به شدت جویده شده و فرسوده شده باشد، باید آن را تعمیر و در صورت لزوم دور بیاندازید. همچنین اگر اسباب بازی مورد علاقه حیوان خود را دور می‌اندازید حتما آن را با چیزی مشابه جایگزین کنید!
  • لباس‌های کثیف، مانند یک تی‌شرت، روبالشی، حوله یا پتو کهنه، می‌تواند برای حیوان شما بسیار آرامش‌بخش باشد، به‌ویژه اگر آن وسیله بوی شما را بدهد! به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است در اثر مستعمل شدن، حمل و بوییدن، این خاصیت از بین برود.
  • باری حیوان خود اسباب بازی‌های متنوعی تهیه کنید و هر بار ترکیب مختلفی از این اسباب بازی‌ها را در اختیار حیوان خانگی خود قرار دهید. اگر حیوان شما یک اسباب بازی مورد علاقه دارد، مانند یک اسباب بازی نرم، ممکن است حیوان شما دوست داشته باشد همیشه آن را در کنار خود داشته باشد، بنابراین بهتر است آن اسباب بازی خاص را همیشه در دسترس حیوان خانگی خود قرار دهید.

اسباب بازی های چندمنظوره

  • اسباب‌بازی‌هایی تهیه کنید که اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. حداقل یک اسباب‌بازی برای حمل، یکی برای تکان دادن، یکی برای چرخیدن و یکی برای استراح کردن به حیوان خود اختصاص دهید.

چالشی بودن و به دست آوردن مهارت

  • اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که حیوان خانگی شما را به چالش بکشد. معمولا اسباب بازی‌هایی که موجب درگیری ذهنی و برانگیخته شدن حس کنجکاوی در حیوان شما می‌شود، گزینه‌های بسیار مناسب‌تری از اسباب بازی‌های معمولی هستند که ویژگی خاصی ندارند. استفاده از این اسباب بازی‌ها همچنین می‌تواند به تخلیه انرژی حیوان خانگی شما نیز کمک کند. شما می توانید این اسباب بازی‌ها را در سطوح مختلف مهارت پیدا کنید. هنگامی که حیوان خانگی شما یک سطح را پشت سر گذاشت، به سطوح مهارت های سخت تر بروید. به عنوان صاحب سگ، تماشای این مراحل می تواند خنده دار باشد!

تعاملی بودن

  • بسیاری از اسباب بازی‌های حیوان شما باید تعاملی باشند. بازی تعاملی برای حیوان شما بسیار مهم است زیرا تعامل فرد و حیوان خانگی پیوند بین شما و حیوان خانگی شما را تقویت می کند. توپ ها، دیسک‌های پرنده و اسباب بازی‌های تعاملی دیگر گزینه‌های مناسبی برای این منظور هستند. بازی‌های تعاملی فرصتی برای اجتماعی شدن حیوان شما فراهم می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا در مورد رفتارهای مناسب و نامناسب، مانند پریدن یا پارس کردن کمک نماید.

رنگ اسباب بازی

  • حیوانات و خصوصا سگ‌ها کور رنگ نیستند، اما رنگ‌های کمتری نسبت به انسان‌ها می‌بینند. به عنوان مثال روشن‌ترین رنگ‌ها در دنیای سگ‌ها آبی و زرد هستند. بنابراین بهتر است اسباب بازی که برای سگ‌ها خریداری می‌شود، به این رنگ باشند.