حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نکاتی که هنگام پذیرش حیوان خانگی از پناهگاه باید در نظر داشته باشید!

نکاتی که هنگام پذیرش حیوان خانگی از پناهگاه باید در نظر داشته باشید! پناهگاه حیوانات می‌تواند مکانی برای بازدید باشد. مواجهه با تمام حیواناتی که نیاز به عشق و یک خانه خوب دارند می تواند شما را برای پذیرش و سرپرستی یک حیوان خانگی  تحت فشار قرار دهد.

پذیرش-حیوان-خانگی

نکاتی که هنگام پذیرش حیوان خانگی از پناهگاه باید در نظر داشته باشید! پناهگاه حیوانات می‌تواند مکانی برای بازدید باشد. مواجهه با تمام حیواناتی که نیاز به عشق و یک خانه خوب دارند می تواند شما را برای پذیرش و سرپرستی یک حیوان خانگی  تحت فشار قرار دهد. به همان اندازه که مایلید همه آن حیوانات زیبا و دوست داشتنی را را با خود به خانه ببرید، اما باید بدانید که انتخاب حیوان خانگی مناسب فرآیند مهمی است که نباید در آن عجله کرد. بنابراین این اصلا ایده خوبی نیست که حیوان خانگی را مستقیماً پس از اولین بازدید از پناهگاه با خود به خانه بیاورید. سایر مقالات نگهداری حیوانات خانگی ما را نیز مطالعه کنید.

ممکن است پشیمان شوید!

افتادن در دام بازدید از پناهگاه و تصمیم به قبول سرپرستی زیباترین یا غمگین‌ترین سگ یا گربه‌ای که می‌بینید آسان است. اما انتخاب اول شما ممکن است بهترین انتخاب نباشد. مالکیت حیوان خانگی یک مسئولیت بزرگ است و شما با قبول سرپرستی یک حیوان عملا می‌پذیرید که برای بقیه عمر از یک حیوان مراقبت کنید. این نه تنها یک تعهد بزرگ از نظر مالی و زمانی است، بلکه مستلزم رسیدگی به مشکلات عاطفی یا رفتاری حیوان خانگی نیز هست. اگر حیوان خانگی انتخابی شما دارای مشکلات بهداشتی یا رفتاری باشد که شما برای مواجهه با آن آمادگی ندارید، قبول سرپرستی حیوان حیوان خانگی ممکن است منجر به پشیمانی شود که این امر در نهایت برای شما به معنای بازگرداندن حیوان خانگی به پناهگاه اولیه خود است.

انتخاب حیوان خانگی مناسب

در حالی که ممکن است برای سرپرستی از یک جیوان خانگی اشتیاق ریادی داشته باشید اما باید توجه کنید که انتخاب حیوان خانگی مناسب فرآیندی است که زمان، تحقیق و برنامه ریزی دقیقی را می‌طلبد. بنابراین نیاز است که هنگام پذیرفتن یک حیوان خانگی از پناهگاه، انعطاف پذیر باشید و با ذهن باز تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، در حالی که ممکن است یک نژاد خاص از حیوان را در ذهن داشته باشید، اما در عمل ممکن است یک نژاد ترکیبی یا حتی یک نژاد کاملاً متفاوت را پیدا کنید که با سبک زندگی و خاتواده شما سازگارتر است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که بهترین حیوان خانگی را برای خود و خانواده خود به خانه می آورید.

انتظارات خود از یک حیوان خانگی را شفاف کنید

انتخاب حیوان خانگی مناسب قبل از بازدید از یک پناهگاه آغاز می شود. مهم است که از قبل برخی از معیارهای مهم با توجه به سبک زندگی، خانواده و خلقیات خود در نظر بگیرید. آیا به سگی نیاز دارید که با کودکان به خوبی کنار بیاید؟ آیا به دنبال یک دوست تمرینی برای پیاده روی یا پیاده روی طولانی هستید یا به دنبال دوستی هستید که از در آغوش گرفتن یک سبک زندگی آرام راضی باشد؟ اگر گربه ای را به فرزندی قبول می کنید، آیا گربه‌ای را می‌خواهید که مانند یک توله سگ شما را دنبال کند یا گربه‌ای که مستقل‌تر باشد؟ بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که کدام نوع حیوان با شخصیت، سبک زندگی و پویایی خانواده شما مطابقت دارد.

بنبراین قبل از پذیرش حیوان باید تمام محدودیت‌های خود را در نظر داشته باشید. آیا کسی در خانه شما به حیوان حساسیت دارد؟ اگر چنین است، شما باید جست‌وجوی خود را به نژادهایی محدود کنید که ضد حساسیت هستند. نژادهای هیپوآلرژنیک را گاهی می‌توان در پناهگاه‌ها یافت. با پناهگاه های منطقه خود تماس بگیرید تا در مورد حیوانات از نژادهایی که در نظر دارید پرس و جو کنید.

محدودیت‌های خود را بشناسید

مهم نیست تا چه اندازه برای حیوانی که مدت زیادی را در پناهگاه گذرانده است دلسوزی داشته باشید، مهم این است که بپرسید چرا پناهگاه در اعطای سرپرستی حیوان خانگی به شما سخت‌گیری می‌کند. حیوان خانگی مشکل دارد. بنابر آمار پذیرش حیوانات خانگی با نیازهای ویژه در مقایسه با حیوانات خانگی معمولی، معمولا چهار برابر بیشتر طول می کشد. آنها اغلب به مراقبت‌های خاصی نیاز دارند که می‌تواند هزینه‌بر باشد و این امر ممکن است برای صاحبان حیوانات خانگی تلفات عاطفی به همراه داشته باشد. اگر منابع و تمایل به انجام چنین چالشی را دارید، فوق العاده است! اما، با خودتان صادق باشید. اگر نمی‌توانید تمام آن چیزی را که حیوان به آن نیاز دارد فراهم کنید، بنابراین  تلاش شما برای به دست آوردن حیوان به هر قیمتی بیهوده است.  بسیاری از پناهگاه‌ها نیز تلاش خود را می‌کنند تا شما را از نیازهای اضافی که ممکن است حیوان خانگی به آن نیاز داشته باشد، آگاه کنند تا در نهایت به شما کمک کنند که آیا شما برای سرپرستی حیوان خانگی مناسب هستید یا خیر. در حالی که پناهگاه‌ها مایلند حیوانات خانگی را واگذار کنند، اما اولویت آن‌ها تضمین یک خانه شگفت‌انگیز و دوست‌داشتنی برای همیشه است. بنابراین اگر احساس کردند که حیوان خانگی برای محیطی متفاوت مناسب‌تر است و از واگذاری آن به شما امتناع کردند، ناامید نشوید.

برای بازدیدهای متعدد از پناهگاه برنامه‌ریزی کنید

تصمیم‌گیری در مورد این موضوع که قرار نیست  شما در اولین بازدیدتان از پناهگاه، سرپرستی یک حیوان را قبول کنید، به کاهش فشاری که برای پذیرش حیوان خانگی احساس می کنید، کمک می کند. هیچ اشکالی ندارد اگر به هیچ یک از حیوانات خانگی که در آن روز می‌بینید علاقه نداشته باشید. بهتر است صبر کنید تا حیوانی را پیدا کنید که واقعاً با شما و خلقیات شما سازگار باشد. اگر نگران این موضوع هستید که حیوان خانگی‌ای که با آن ارتباط برقرار می‌کنید توسط خانواده دیگری به سرپرستی گرفته شود، در حالی که در حال فکر کردن به آن هستید، با پناهگاه در مورد نگه‌داشتن آن صحبت کنید. بسیاری از پناهگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند، زیرا می‌دانند که سرپرستی حیوان خانگی یک تصمیم بزرگ است و نه تصمیمی که که بشود به راحتی و سادگی در مورد آن اقدام کرد. آن‌ها حتی ممکن است که سرپرستی حیوان خانگی را به مدت 24 تا 48 ساعت در حالت تعلیق قرار دهند تا شما بتوانید در محیطی خارج از  محدوده عاطفی پناهگاه در مورد سرپرستی حیوان تصمیم‌گیری کنید. این امر به سایر خانواده‌های احتمالی اجازه می‌دهد تا با حیوان خانگی در طول دوره نگهداری ملاقات کنند، و حتی نام خود را در لیست سرپرستی حیوان قرار دهند، حتی در صورتی که تصمیم به قبول سرپرستی و پذیرش حیوان نداشته باشند، اما با این کار و در صورت تصمیم به سرپرستی حیوان، خانواده‌های متقاضی در اولویت سرپرستی از حیوان  قرار خواهند گرفت.

حیوان خانگی آینده خود را بشناسید

بازدیدهای متعدد از پناهگاه همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با حیواناتی که قصد پذیرش آن‌ها را دارید بهتر آشنا شوید تا در نهایت بهتر تشخیص دهید که آیا آنها حیوان خانگی مناسبی برای شما هستند یا خیر. برای حصول این شناخت می‌توانید از کارگران پناهگاه و داوطلبانی که وقت خود را با حیوان گذرانده‌اند، سوال بپرسید. تا جایی که می‌توانید در مورد زندگی قبلی حیوان خانگی از جمله سابقه پزشکی او اطلاعات کسب کنید. در نهایت وقتی یک یا چند حیوان را پیدا کردید که واقعاً دوست دارید، هر سؤالی که ممکن است در مورد حیوان داشته باشید از کارکنان پناهگاه بپرسید.

برخی از پناهگاه‌ها دارای اتاق‌های «ملاقات و احوالپرسی» هستند که در آن پذیرندگان احتمالی می‌توانند با یک حیوان وقت بگذرانند. حیوانات معمولاً برای بیرون آمدن از قفس هیجان‌زده هستند، بنابراین بعد از اینکه به شما سلام کردند و آرام گرفتند، می‌توانید شخصیت آن‌ها را بیشتر بشناسید و درک بهتری پیدا کنید که چگونه با یکدیگر کنار می‌آیید.

  • اگر می‌توانید با حیوان کمی پیاده‌روی کنید، این موضوع به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا حیوان برای شما مناسب است یا خیر. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام گذراندن وقت با حیوان باید به آن‌ها فکر کنید:
  • آیا رفتار او دوستانه است؟
  • آیا او سالم به نظر می‌رسد؟
  • آیا او با یک افسار (قلاده) نسبتاً خوب راه می‌رود؟
  • سعی کنید متوجه شوید که او شما را دوست دارد یا از اینکه از قفس خود خارج شده است خوشحال است؟
  • آیا با سطح انرژی او راحت هستید؟
  • آیا حیوان نسبت به دستورات شما مطیع است یا خیر؟
  • آیا با سگ ارتباطی احساس می‌کنید؟
  • آیا می‌توانید او را به عنوان حیوان خود تصور کنید؟
  • اگر در خانه بچه دارید، یا حتی اگر قصد دارید در آینده بچه‌دار شوید، می‌تواند ایده خوبی باشد که از آن‌ها بخواهید با حیوان خانگی ارتباط برقرار کنند تا بفهمید که میزان سازگاری حیوان خانگی با فرزند یا فرزندان شما چگونه است. اگر هنوز بچه ندارید، از یکی از اعضای خانواده یا دوستانی که بچه دارند بپرسید که آیا حاضرند برای آزمایش شما را همراهی کنند یا خیر.
  • اگر قصد دارید سگی را به سرپرستی بپذیرید و در حال حاضر یک سگ در خانه دارید، بیشتر پناهگاه‌ها به شما این امکان را می دهند که سگ خود را به پناهگاه ببرید و اطمینان حاصل کنید که سگ فعلی شما با سگی که قصد پذیرش آن ر دارید، سازگار است یا خیر.

پذیرش حیوان خانگی از پناهگاه یک تلاش مفید است، اما عجله برای آوردن حیوان خانگی به خانه خیلی سریع می‌تواند استرس بی موردی را بر شما و حیوان وارد کند. با رها کردن خود از انتظار یافتن سریع حیوان خانگی، زمینه را برای یک سرپرستی موفق فراهم کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا وظایف سرپرستی خود را با ارامش بیشتری در قبال حیوان خانگی انجام دهید.