حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قانون میکروچیپ کردن اجباری حیوانات انگلستان

در این مقاله به قانون میکروچیپ کردن اجباری حیوانات انگلستان می پردازیم. دامپزشکان و موسسات خیریه حمایت از حیوانات در جهان از حرکت بریتانیا (میکروچیپ کردن اجباری گربه‌های خانگی) حمایت می کنند. 

قانون-میکروچیپ-کردن-اجباری-حیوانات-انگلستان

در این مقاله به قانون میکروچیپ کردن اجباری حیوانات انگلستان می پردازیم. دامپزشکان و موسسات خیریه حمایت از حیوانات در جهان از حرکت بریتانیا (میکروچیپ کردن اجباری گربه‌های خانگی) حمایت می کنند.

کشور انگلستان

تاثیر میکروچیپ ها سلامتی و کنترل جمعیت حیوانات

دکتر کت هنستریج، دامپزشک در Dore and Totley Vets در شفیلد انگلستان، درباره این طرح گفت: «من فکر می کنم این ایده بسیار شگفت انگیز است»/ هنستریج با انجمن سلطنتی بریتانیا برای پیشگیری از ظلم به حیوانات (RSPCA) برای درمان گربه های ولگرد و آسیب دیده همکاری نزدیکی دارد. او با توجه به همین سوابق مانند بسیاری از طرفداران میکروچیپِ گربه ها، باور دارد که میکروچیپ اجباری یک مزیت بیشتر، شاید حتی بزرگتر از ترغیب صاحبان گربه ها برای ایجاد رابطه با دامپزشک و در نتیجه افزایش احتمال عقیم شدن بچه گربه ها دارد. او این راه را به عنوان عنصر مهم کنترل دائمی و مداوم گربه ها در مطب دامپزشک می داند. هنستریج در مصاحبه‌ای گفت: «ما در بریتانیا با مشکل بیش از حد جمعیت گربه‌های ولگرد روبرو هستیم و ریزتراشه‌سازی احتمالاً راهی برای عقیم‌کردن آنها و جلوگیری از تولد بسیاری از این گربه‌های ولگرد است.

دکتر دانیلا دوس سانتوس به سرویس خبری VIN گفت که انجمن دامپزشکی بریتانیا هنوز موضع رسمی در مورد میکروچیپ اجباری گربه ندارد، اگرچه این عمل داوطلبانه را «به شدت تشویق می کند».

دوس سانتوس در بیانیه ای  گفت: «میکروچیپ ها ایمن و مؤثرند و با نوعی شناسایی که مادام العمر طول می کشد، صاحبان گربه ها را تشویق می کنند تا حیواناتشان را به دامپزشکی ببرند». او همچنین بیان کرد که تیم سیاست گذاری BVA در سال جاری موضع خود را در مورد میکروچیپ شدن اجباری گربه ها بررسی خواهد کرد.

آلیس پاتر، کارشناس رفاه گربه ها در RSPCAانگلستان هم معتقد است صاحبان گربه ها با این قوانین، در وقتشان صرفه جویی می کنند. او می گوید که «بیشتر موسسات خیریه گربه‌های بدون میکروچیپ را برای حداقل یک هفته و گاهی بیشتر از یک هفته نگه می‌دارند و تلاش‌های زیادی برای یافتن صاحب انجام می‌دهند.

گاهی پیدا کردن صاحب حیوان، برای پناهگاه ها بسیار دشوار است. از طرفی هم ممکن است در این مدت گربه ها برای مدت طولانی تری در سلول نگه داشته شوند که باعث ایجاد استرس در حیوانات می شود و از نظر سلامت روان آن ها آسیب های زیادی ایجاد می کند.

65 درصد از سگ های خانگی انگلستان میکروچیپ دارند

قانون میکروچیپ کردن اجباری حیوانات انگلستان در حال حاضر، میکروچیپ اجباری برای سگ ها نسبت به میکروچیپ گربه ها رایج تر است. برای مثال در بریتانیا، طبق گفته دولت، حدود 90 درصد از تقریباً 10 میلیون سگ خانگی این کشور ریزتراشه هستند. در آوریل 2016، سیستم شناسایی برای سگ‌های سگ در آنجا اجباری شد. اما این آمار را مقایسه کنید با عدد تخمینی که می گوید 65 درصد از تقریباً 11 میلیون گربه خانگی بریتانیا تراشه‌دار هستند.

بر اساس اعلام اتحادیه سگ و گربه اتحادیه اروپا (یکی از گروه های حمایت از حیوانات)، میکروچیپ کردن سگ ها در 21 کشور عضو اتحادیه اروپا، از جمله در فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئد ضروری است. در خارج از اروپا نیز میکروچیپ کردن سگ ها در کشورهایی از جمله اسرائیل و نیوزیلند و در برخی از ایالت های استرالیا اجباری است.

از طرفی، میکروچیپ شدن گربه ها در فرانسه، بلژیک، یونان و برخی از مناطق اسپانیا و استرالیا به عنوان قانونی جدی و مهم پیگیری می شود.

در ادامه ی مصاحبه هایی که درباره اجباری شدن میکروچیپ در انگلستان نوشته شده است:

«هنستریج»، یکی از مسئولان میکروچیپکردن حیوانات درباره موفقیت میکروچیپ کردن حیوانات در انگلستان گفت: «یادم نیست که آخرین باری که یک توله سگِ بدون میکروچیپ را دیدم، چه زمانی بود». او گفت: «حتی پرورش دهندگان و مالکانی که فکر می‌کنیم مهربان نیستند هم این روزها این کار (میکروچیپ کردن حیوانات) را انجام می دهند.

در مورد صاحبان گربه های بریتانیایی که داوطلبانه حیوان خانگی خود را میکروچیپ کرده اند، موسسه PDSA گزارش داد که حدود 8٪ گفتند که اطلاعات رجیستری خود را به روز نکرده اند – چیزی که محقق این حوزه، «پاتر» در RSPCA آن را یک مشکل بزرگ می داند. او گفت: «ما پیشنهاد می کنیم که مانند سگ ها، قانون جدیدی در مورد میکروچیپ اجباری برای گربه ها باید در نظر بگیریم».

صاحبان حیوانات در انگلستان و مالکیت تراشه‌ها در بدن حیوانات

پاتر گفت که موسسه RSPCA مایل است اقداماتی ارائه کند که از مؤسسات خیریه در صورت قدیمی بودن اطلاعات ثبت نام تراشه، محافظت کند تا آنها بتوانند به سرعت مالکیت گربه ها را به عهده بگیرند و آنها را به خانه بازگردانند.

تعیین اینکه چه کسی مسئولیت نهایی یک گربه یا سگ پیدا شده را بر عهده می گیرد اغلب دشوار است، حتی اگر حیوان میکروچیپ شده باشد و جزئیات صاحب اصلی آن دقیق باشد. متاسفانه هیچ مفهوم دقیقی به عنوان “وابستگی قانونی” در بریتانیا وجود ندارد که صاحب قبلی را مجبور کند تا مسئولیت گربه یا سگ را بپذیرد!

با این حال، به گفته «دومینیک سالیوان»، مدیر خدمات حقوقی در موسسه خیریه Cats Protection، وجود یک ریزتراشه ثبت شده، می تواند به ایجاد پرونده ای برای رها شدن یا بدرفتاری با حیوانات کمک کند، زیرا می تواند ثابت کند که در یک زمان چه کسی مسئول این حیوان بوده است.

سالیوان می‌گوید: «در هر مورد شواهدی وجود دارد که آیا گربه‌ای رها شده است یا نه. “اگر شواهد نشان دهد که گربه ای رها شده است، صاحبش می تواند بگوید: «این دیگر گربه من نیست». اما با این وجود ممکن است با عدم اطمینان از برآورده شدن نیازهای رفاهی گربه، مرتکب جرم شده باشند و نتوانند متعاقباً ادعای مالکیت یا درخواست بازگرداندن گربه  را داشته باشند.

قانون ترک حیوانات بریتانیا، رها کردن حیوان را «در شرایطی که ممکن است باعث رنج غیرضروری آن شود» ممنوع می‌کند. سالیوان گفت، در مورد یافت کنندگان حیوانات خانگی میکروچیپ شده، معمولاً آنها حقوق مالکیت را به دست نمی آورند. او گفت: “آنها طبق قانون عادی، وظیفه قانونی دارند که از گربه یا سگ مراقبت کنند و اقدامات معقولی را برای یافتن صاحب و بازگرداندن آن در صورت تقاضا انجام دهند.”

این وظیفه قانونی بسته به حوزه قضایی متفاوت است. به عنوان مثال، در اسکاتلند، قانون کمی متفاوت است، به طوری که یابنده ممکن است، با توجه به شرایط مختلف، مالکیت را به دست آورد. در واقع، سالیوان گفت: “یک یابنده ممکن است نسبت به کسی که گربه ای را رها کرده است، ادعای مالکیت بهتری داشته باشد.”

میکروچیپ‌ها جلوی صاحبان حیواناتِ بی‌مسئولیت می‌ایستند!

پاتر RSPCA گفت که در بسیاری از موارد، افرادی که نامشان با گربه‌های میکروچیپ‌شده مرتبط است، ادعا می‌کنند که حیوان خانگی دیگر مال آنها نیست و بنابراین هیچ ارتباطی با این حیوان ندارند. او گفت: «ما دوست داریم ریزتراشه‌سازی بیشتر به مالکیت و مسئولیت‌هایی که می‌دهد مرتبط باشد.

اگرچه ریزتراشه بی خطر نیست، با این وجود Henstridge معتقد است که نیاز به آن برای گربه‌ها ایده خوبی است. او گفت: «مردم همیشه داده ها را به روز نمی کنند و گاهی اوقات نمی خواهند گربه خود را بازگرداند». اما نکته اصلی این است که ما هنوز گربه‌های بیشتری را به خانواده‌هایشان برمی‌گردانیم، در حالی که صاحبان آن‌ها را تشویق می‌کنیم که در قبال حیوانات خانگی‌شان مسئولیت بیشتری داشته باشند.»

میکروچیپ در گربه‌های 20 هفته و بالاتر اجباری می‌شود

در 4 دسامبر 2021، دولت بریتانیا اعلام کرد که ریزتراشه گربه برای گربه های 20 هفته و بالاتر اجباری خواهد شد. صاحبانی که متوجه می شو%