حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

درباره سگ ها و گربه ها بیشتر بدانید

گربه ها  و سگ ها دو حیوان با دو جهان متفاوت هستند. گربه ها و سگ ها همواره همراهان مهمی برای انسان ها بودند. مردم برای مدت طولانی حیوانات را اهلی کرده و آن‌ها را به عنوان حیوان خانگی پرورش می‌دهند.

درباره-سگ-ها-و-گربه-ها-بیشتر-بدانید

با این مقاله درباره سگ ها و گربه ها بیشتر بدانید. گربه ها  و سگ ها دو حیوان با دو جهان متفاوت هستند. گربه ها و سگ ها همواره همراهان مهمی برای انسان ها بودند. مردم برای مدت طولانی حیوانات را اهلی کرده و آن‌ها را به عنوان حیوان خانگی پرورش می‌دهند. گربه‌ها و سگ‌ها هر دو به عنوان حیوان خانگی نگهداری و بسیاری از علاقه مندان حیوانات، از آنها مراقبت می کنند.

چرا سگ ها و گربه ها را بیشتر دوست داریم؟

سگ‌ها و گربه‌ها همواره جز موجودات مورد علاقه انسان برای بودن و معاشرت و همچنین پذیرفته شده‌ترین حیوانات خانگی با ویژگی‌ها و خصوصیات‌های متفاوت هستند. در زیر به برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود میان سگ‌ها و گربه‌ها به طور مختصر اشاره می‌شود:

  • تفاوت های گربه و سگ ها در ابراز احساس

تفاوت اصلی گربه‌ها و سگ‌ها این است که صدای آنها متفاوت است. صدای گربه‌ها معمولاً ملایم‌تر است، در حالی که سگ‌ها صدای خشن و زمخت‌تری دارند.گربه‌ها تمایل دارند صدای میو میو کنند، در حالی که سگ ها از طرف دیگر پارس می کنند. هنگام دادن سیگنال های هشدار دهنده، گربه‌ها اغلب کمر خود را قوس می‌دهند و موهای پشت آن‌ها ممکن است بلند شود. سگ‌ها با نشان دادن دندان‌ها و خیره شدن هشدار می‌دهند. هر دو حیوان معمولاً وقتی به حیوان یا انسان دیگری هشدار می دهند صداهایی مانند غرغر کردن یا خرخر کردن از خود تولید می کنند که فاصله خود را حفظ کند.

از آنجایی که سگ ها یک گونه اجتماعی هستند، برای برقراری ارتباط با یکدیگر به شدت به زبان بدن و نشانه‌های صورت تکیه می‌کنند. در مقابل از آنجایی که گربه‌ها منزوی‌تر هستند، برای ارتباط با گربه‌های دیگر بیشتر به عطر متکی هستند. غدد بویایی روی گونه‌ها و پنجه‌های آنها به این معنی است که آن‌ها می‌توانند با مالیدن یا خاراندن سطوح به گربه‌های دیگر بفهمند که کجا بوده‌اند.

به عنوان مثال، وقتی یک سگ دم خود را تکان می دهد، این معمولاً به معنای زمان بازی است. اما اگر گربه شما این کار را می کند، به احتمال زیاد عصبانیت را منتقل می‌کند.

  • سگ ها و گربه های ورزشکار!

گربه ها و سگ ها محبوب ترین حیوانات خانگی در جهان هستند. گربه‌ها مستقل‌تر هستند و عموماً حیوانات خانگی ارزان‌تری هستند و تقاضای کمتری دارند. سگ ها وفادار و مطیع هستند اما به توجه و ورزش بیشتری نیاز دارند، از جمله پیاده روی منظم. اگر به دنبال یک دوست ورزشی هستید، گربه ممکن است بهترین انتخاب شما نباشد. در حالی که گربه ها به عنوان موجوداتی چابک شناخته می شوند و ممکن است گاهی اوقات با شما بازی کنند، اما به خودی خود ورزشکار شناخته نمی‌شوند. از سوی دیگر، سگ ها معمولاً دوستان ورزشی خوبی هستند. بسیاری از نژادهای سگ از دویدن و پیاده‌روی لذت می برند و شما می‌توانید در هر سفر و تفریحی روی آن‌ها حساب باز کنید.

  • ساعت های طلایی بازی با سگ ها و گربه ها

زمان بازی با سگ و گربه نیز بسیار متفاوت است. در حالی که بسیاری از سگ‌ها از بازی لذت می‌برند، گربه‌ها اغلب شما را تماشا می‌کنند و تمایلی به شرکت در بازی شما ندارند. به گفته انجمن انسان‌دوستانه حیوانات، گربه ها حیواناتی شبگرد هستند و از بازی در شب لذت می برند، زمانی که سگ شما به احتمال زیاد به آرامی خروپف می‌کند.

در طول روز، سگ شما فعال و بازیگوش است. در حالی که او ممکن است گهگاه چرت بزند. سگ‌ها ترجیح می دهد در کنار شما باشد. از سوی دیگر، یک گربه بیشتر ساعات روز را می‌خوابد و ترجیح می دهد درست قبل از اینکه به رختخواب بروید، بازیگوشی را شروع کند. در واقع گربه‌ها در عصرها بیشتر بازیگوش و فعال هستند.

گربه‌ها از بازی‌های ساده‌ای لذت می‌برند که به آن‌ها اجازه می‌دهد راه بروند و بپرند. در مقابل سگ‌ها از بازی‌هایی که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدوند و تعقیب کنند، لذت می برند. بازی‌هایی از جنس طناب‌کشی، مخفی‌کاری، یافتن غذا و دویدن.

  • سگ ها اجتماعی‌ند و گربه‌ها درون‌گرایند!

سگ‌ها موجوداتی اجتماعی و گروه محور هستند و در طول تاریخ به صورت گروهی کار کرده اند. به همین دلیل، آنها به صاحب خود به‌عنوان رهبر گروه نگاه می‌کنند. سگ ها تمایل دارند برای انجام کارها با هم کار کنند، بنابراین سگ شما به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با شما، خود را درگیر کارهای روزمره شما می‌کند.

گربه‌ها اغلب موجوداتی منزوی هستند. آن‌ها موجودات بسیار مستقلی هستند و در گذشته اغلب خودشان نیازهای اولیه خود همچون نیاز به غذا را مرتفع نموده‌اند و با انسان‌ها متکی نبوده‌اند. آنها از تنها ماندن‌های طولانی راضی هستند و مشکلی با این موضوع ندارند. برای ارتباط با گربه، اغلب شما باید اولین قدم را بردارید.

به طور کلی می‌توان گفت که سگ ها از یک گونه اجتماعی تکامل یافته‌اند و بنابراین اغلب از نوعی همنشینی بهره می‌برند. در مقابل گربه‌ها از یک گونه منفرد تکامل یافته‌اند و بنابراین نیازی به گربه‌های دیگر ندارند تا دوستان آن‌ها باشند. در واقع، گربه‌ها اغلب زمانی که مجبور به زندگی با یکدیگر می‌شوند دچار استرس می‌شوند، مگر اینکه پیوند اجتماعی قوی داشته باشند.

البته درونگرا و برونگرا بودن صرفا یک موضوع صفر و یکی نیست. مقایسه رفتار بسیار دشوار است، زیرا مانند انسان ها، رفتار و شخصیت سگ و گربه می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از گربه‌ها می‌توانند برونگرا باشند و برخی سگ‌ها درونگرا هستند. گونه و نژاد فقط کلیت رفتار را تعیین می کند و شخصیت فردی حیوانات و عوامل محیطی که هر روز در آن پرورش می یابند از دیگر عواملی است که بر برونگرایی و درونگرایی حیوانات خانگی اثر دارد.

  • عادت های غذایی سگ ها و گربه ها

سگ ها و گربه ها از خوردن لذت می برند. با این حال، گربه ها نیاز به خوردن وعده های غذایی کوچکتر و مکرر نسبت به سگ دارند. درک کامل نیازهای غذایی حیوان خانگی شما بسیار مهم است. با دامپزشک خود صحبت کنید تا برنامه غذایی مناسبی را برای حیوان خانگی خود تعیین کنید.

سگ‎ها همه چیزخوار هستند، به این معنی که به شرط داشتن یک رژیم غذایی متعادل، لزوماً نیازی به خوردن گوشت ندارند. با این حال، گربه‌ها گوشتخواران اجباری هستند، بنابراین آن‌ها باید در رژیم غذایی خود گوشت داشته باشند تا تمام مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت خود را دریافت کنند. برای آشنایی بیشتر با غذا و عدات غذایی مجموعه مقالات تغذیه حیوانات خانگی ما را از دست ندهید.

  • در یادگیری کدام یک باهوش ترند؟

این یک تصور اشتباه است که گربه‌ها آموزش پذیر نیستند. در واقع گربه‌ها دوست دارند که اغلب نظر خود را بیان کرده و نافرمانی بیشتری داشته باشند! اما، سگ‌ها حیواناتی هستند که از نزدیک و با کمال میل از دستورات ارباب خود پیروی می‌کنند. گربه‌ها موجودات مستقلی هستند و میزان مطیع بودن آن‎ها یکسان نیست. باید توجه داشته باشید که تمام جلسات آموزش گربه‌ها بسیار کوتاه باشد، اما ثابت قدم باشید و به تلاش خود ادامه دهید، زیرا حافظه آنها نسبت به سگ‌ها از پایداری بیشتری برخوردار است. برخلاف گربه‌ها، سگ ها را می‌توان به صورت گروهی آموزش داد. آنها همچنین می‌توانند جلسات طولانی‌تری را تحمل کنند تا به آن‌ها کمک کند همه چیزهایی را که یاد گرفته اند به خاطر بسپارند.

  • همزیستی مسالمت آمیز (با سگ و گربه)

گربه ها معمولاً ماهیتی انعطاف پذیر و لاغر هستند. آنها پنجه‌های تیز دارند و فعال هستند. آنها گاهی اوقات پرخاشگر می‌شوند. همچنین آنها با توجه به نژاد، جنسیت و نوع تربیت مزاج متفاوتی دارند. گربه‌های نر معمولاً از نظر جثه بزرگتر از گربه‌های ماده هستند. گربه‌های ماده در مقایسه با گربه‌های نر ماهیتی تهاجمی دارند. گربه ها بیشتر وقت خود را در خواب می گذرانند و اغلب وقتی از چیزی می‌ترسند برای مخفی شدن به یک فضای فرار نیاز دارند. در مواقع ترس گربه‌ها وقتی جایی برای پنهان شدن پیدا نمی‌کنند، نمی توانند نبود مکان فرار را تحمل کنند در چنین مواقعی آن‌ها معمولاً عصبانی و پرخاشگر می شوند.

این در حالی است که سگ‌ها ویژگی‌های مشترک بیشتری نسبت به گربه‌ها دارند. سگ‌ها با انسان‌ها رفتار دوستانه و گرمتری دارند و به صاحبان خود وفادار هستند. آن‌ها حیوانات خانگی‌ای هستند که توانایی بوییدن باورنکردنی، ذهن تیز و توانایی بیشتری در بویایی دارند دارند. سگ‌ها از تنوع نژادی بسیار زیادی برخوردارند. آنها به عنوان یک همراه فعال عمل می کنند و به افراد کمک می‌کنند تا استرس و اضطرابی را که در زندگی روزمره خود با آن مواجه می شوند از بین ببرند. همچنین آن‌ها نسبت به گربه‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

تفاوت دیگری که می توان مشاهده کرد این است که سگ‌ها به فضای زیادی نیاز دارند و آنها عاشق دویدن هستند. برعکس، گربه‌ها در فضاهای کوچک بسیار خوشحال هستند.

  • تفاوت در طول عمر و هزینه‌های پزشکی

میانگین طول عمر گربه‌ها حدود 12 تا 14 سال است، اما آنها می توانند تا 20 سالگی یا حتی 30 سالگی زندگی کنند. هزینه های پزشکی برای گربه ها حدود 160 دلار در سال است. در مقابل امید به زندگی سگ‌ها معمولاً 7 تا 14 سال و – بسته به نژاد متفاوت است و نژادهای بزرگتر عمر کوتاه تری دارند، شبیه به طول عمر گرگ‌ها. هزینه‌های پزشکی برای سگ ها بسته به اندازه و شرایط سلامت موجود متفاوت است، اما معمولاً حداقل 200 دلار برای تمیز کردن دندان و واکسن خواهد بود.

  • برای مراقبت از سگ و گربه ها بدانید

گربه ها نیازی به حمام ندارند، اما اگر موهای بلندی دارند باید مرتباً موها و پشم‌های آن‌ها شانه زده شوند. در مقابل سگ‌ها – به‌ویژه آنهایی که موهای بلند دارند – نیاز به نظافت و حمام کردن مکرر دارند. هم گربه‌ها و هم سگ‌ها می‌توانند به کنه، شپش، کک و سایر آفات آلوده شوند اما در مجموع خطر ابتلا سگ‌ها به آفات و بیماری‌های پوستی بیشتر از گربه‌هاست.