حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بحران های جهانی، حیوانات خانگی و میکروچیپ ها

در میان جنگ ها و درگیری های بین المللی، انتقال و حفظ حیوانات خانگی یکی از مهمترین دغدغه ی افراد است. برای مثال در برخی از نظرسنجی ها از پناهجویانی که در بحران جاری در اوکراین بی خانمان شده اند،

بحران-های-جهانی،-حیوانات-خانگی-و-میکروچیپ-ها

در این مقاله وبلاگ فراوت به موضوع بحران های جهانی، حیوانات خانگی و میکروچیپ ها می پردازیم. در میان جنگ ها و درگیری های بین المللی، انتقال و حفظ حیوانات خانگی یکی از مهمترین دغدغه ی افراد است. برای مثال در برخی از نظرسنجی ها از پناهجویانی که در بحران جاری در اوکراین بی خانمان شده اند، مشکل حمل حیوانات خانگی دغدغه مهمی بوده است. در درگیری ها، جنگ و زلزله، احتمال گم شدن حیوانات خانگی به مراتب بیشتر از وضعیت معمول است. میکروچیپ ها با کمک تراشه هایی که داده های مهمی از صاحب «پت» دارند، به شما کمک می کنند که در بحران ها هم حیوان خانگی تان را بیابید.

مقررات حمل حیوانات خانگی در سفرها

طبق قوانین برای سفرهای غیرتجاری و تجاری حیوانات خانگی مستعد ابتلا به بیماری ها (سگ، گربه یا موش خرما) برخی از میکروچیپ ها به کمک ماموران گیت های هواپیمایی می آیند.

اما یکی از سوالاتی که همواره از صاحبان حیوانات خانگی پرسیده می شود این است که چرا حیواناتشان را با وجود سختی حمل و نقل، در سفرها یا مهاجرت با خود می برند. پاسخ این سوال در تحقیقات متعددی آمده است. حیوانات خانگی فرزندان ما هستند و زمانی که میکروچیپ و پیگیری های درمان را انجام می دهیم، تصور می کنیم از خانواده مان مراقبت کردیم.

مراقبت از حیوانات خانگی و سلامت روان

بسیاری از ما از فواید سلامت جسمی و روانی که می‌تواند همراه با لذت در آغوش گرفتن با یک دوست پشمالو باشد، بی‌اطلاع هستیم. اخیراً مطالعاتی برای بررسی علمی مزایای پیوند انسان و حیوان آغاز شده است. مشخص شده است که حیوانات خانگی یکی از مهمترین عوامل دوری افراد از افسردگی است.

حیوانات خانگی طوری تکامل یافته اند که به شدت با انسان ها و رفتار و احساسات ما هماهنگ شده اند. برای مثال، سگ‌ها می‌توانند بسیاری از کلماتی که ما استفاده می‌کنیم را بفهمند، اما در تفسیر لحن صدا، زبان بدن و حرکات ما بهتر هستند. و مانند هر دوست انسانی خوب، یک سگ وفادار به چشمان شما نگاه می کند تا وضعیت عاطفی شما را بسنجد و سعی کند به آنچه فکر می کنید و احساس می کنید بفهمد (البته برای اینکه پیاده روی یا درمان بعدی در راه باشد). در برخی از این تحقیقات بیان شده است که زمانی که حیوانات پس از طول دوره درمان و مراقبت، قدردان صاحبانشان هستند. اما در برخی از مراقبت ها مانند تزریق میکروچیپ ها ماجرا کمی متفاوت تر است. درواقع این صاحب حیوان خانگی است که با این کار احساس مسئولیتش را نسبت به حیوان ادا می کند. او می داند که اگر تمام اقدامات مراقبتی درباره حیوان را انجام دهد، درواقع راه بهتری برای آرامش خود و حیوانش پیدا کرده است.

چراکه حیوانات خانگی، به ویژه سگ ها و گربه ها، می توانند استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش دهند، احساس تنهایی را کاهش دهند، ورزش و بازیگوشی را تشویق کنند و حتی سلامت قلب و عروق شما را بهبود بخشند. مراقبت از یک حیوان می تواند به کودکان کمک کند تا امن تر و فعال تر رشد کنند. حیوانات خانگی نیز همراهی ارزشمندی را برای افراد مسن فراهم می کنند. شاید مهمتر از همه، یک حیوان خانگی می تواند شادی واقعی و عشق بی قید و شرط را به زندگی شما بیافزاید.

هر مراقبت از «پت» خطر ابتلا به افسردگی را کمتر می کند

صاحبان حیوانات خانگی نسبت به کسانی که حیوان خانگی ندارند کمتر دچار افسردگی می شوند. افرادی که حیوانات خانگی دارند در موقعیت های استرس زا فشار خون کمتری نسبت به افرادی که حیوان خانگی ندارند، دارند. حتی یک مطالعه نشان داد که وقتی افراد مبتلا به فشار خون مرزی سگ‌هایی را از یک پناهگاه به فرزندخواندگی می‌پذیرفتند، فشار خون آنها به میزان قابل توجهی در عرض پنج ماه کاهش می‌یابد. بازی با سگ، گربه یا سایر حیوانات خانگی می تواند سطح سروتونین و دوپامین را افزایش دهد که باعث آرامش و آرامش می شود. همچنین صاحبان حیوانات خانگی نسبت به کسانی که حیوان خانگی ندارند، سطح تری گلیسیرید و کلسترول (شاخص بیماری قلبی) کمتری دارند. بیماران مبتلا به حمله قلبی با حیوانات خانگی بیشتر از آنهایی که حیوانات خانگی ندارند زنده می مانند. همچنین در تحقیقاتی بیان شده است که صاحبان حیوانات خانگی بالای 65 سال 30 درصد کمتر از کسانی که حیوان خانگی ندارند به پزشک مراجعه می کنند.

یکی از دلایل این اثرات درمانی این است که حیوانات خانگی نیاز اولیه انسان به لمس را برآورده می کنند. حتی جنایتکاران سرسخت در زندان پس از تعامل با حیوانات خانگی تغییرات طولانی مدت در رفتار خود نشان می دهند. بسیاری از آنها برای اولین بار محبت متقابل را تجربه می کنند. نوازش، در آغوش گرفتن یا دست زدن به حیوان دوست داشتنی می تواند به سرعت شما را در مواقعی که استرس یا مضطرب هستید آرام و آرام کند. همراهی یک حیوان خانگی همچنین می‌تواند تنهایی را کاهش دهد. بیشتر سگ‌ها یک محرک عالی برای ورزش سالم هستند که می‌تواند به طور قابل‌توجهی خلق و خوی شما را تقویت کند و افسردگی را کاهش دهد.

تاثیر سلامت روان در داشتن حیوان خانگی

در روزنامه «گاردین»، مطلبی با عنوان «سگ ها اثر جادویی دارند»، به تاثیر داشتن «پت» در سلامت روان توجه شده است.

در این مقاله ادعا شده است که همراهان یک حیوان در خیابان، مسیرهای عصبی مشابه پیوند والد-کودک را دنبال می کنند و از این طریق مغز احساس تنهایی و افسردگی را کاهش می دهند.

در برخی از کمپین های رسانه ای دوران اوج گیری کرونا، شعار “برای من سگ و گربه بفرست” به یک جریان معمولی در رسانه های اجتماعی تبدیل شده بود. اتفاقی که به راحتی قابل درک است، چراکه افراد در این پیوند عاطفی با حیوانات، بیانگر این گزاره ی “احساس وحشتناکی دارم، مرا خوشحال کن” هستند.

ارزش درمانی رابطه ما با حیوانات خانگی مان، به ویژه سگ ها، به طور فزاینده ای توسط محققان تشخیص داده می شود. ماریون جانر، یک مبارز بهداشت روان و دوستدار همه جانبه حیوانات، می گوید که سگ ها طیف وسیعی از درس ها را به ما می آموزند. “سگ ها ما را بدون قید و شرط دوست دارند. آنها نهایت فرصت های برابر هستند . کاملاً نسبت به نژاد، جنسیت، علامت ستاره، CV، اندازه لباس یا توانایی انجام حرکات جالب در زمین رقص بی تفاوت هستند. سادگی و عمق این عشق یک شادی مداوم، همراه با فواید سلامتی پیاده روی روزانه و لذت های اجتماعی است. علاوه بر این آن‌ها به بچه‌ها یاد می‌دهند که مسئولیت‌پذیر، نوع‌دوست و دلسوز باشند و، با ارزش. اما متأسفانه، چگونه با مرگ کسی که دوستش دارید، کنار بیایند.»

اما چرا؟ چه چیزی مسئول این اثرات درمانی است؟ به نظر می رسد یکی از جنبه های کلیدی به رسمیت شناختن اجتماعی است – فرآیند شناسایی موجود دیگر به عنوان فردی مهم برای شما. به نظر می رسد پیوندی که بین صاحب و حیوان خانگی ایجاد می شود شبیه پیوندی است که مادر با نوزادش برقرار می کند.

داشتن «پت» کمکی برای نجات از تنهایی

اهمیت داشتن حیوان خانگی به دلیل نقشی که برای ما در ایجاد شبکه اجتماعی ایفا می کند بسیار مهم است. درواقع پیوندهای اجتماعی سالم می توانند نقش کلیدی در سلامت روان ایفا کنند. بدون آنها، ما تنها، افسرده و از نظر جسمی بد می شویم. و به نظر می رسد حیوانات خانگی می توانند این نقش را ایفا کنند. جون مک نیکولاس، آکادمیک و روانشناس، اشاره می کند که حیوانات خانگی می توانند راه نجاتی برای افراد منزوی از نظر اجتماعی باشند.

پیگیری درمان، واکسیناسیون، مراقبت و محافظت از حیوان خانگی مانند تزریق میکروچیپ، درمجموع به نوعی خودمراقبتی هم مرتبط هستند. وقتی سگی را برای پیاده روی بیرون می آورید، مردم با شما صحبت می کنند و این ممکن است تنها تماس اجتماعی یک فرد منزوی در تمام روز باشد. اگر گربه دارید، می‌توانید در راهروی غذای گربه در سوپرمارکت صحبت کنید و تصمیم بگیرید کدام مارک را بخرید. وقتی صاحبان حیوانات خانگی برای خرید غذای حیوانات خانگی از خانه خارج می‌شوند. به احتمال زیاد برای خود غذا می‌خرند و وقتی به حیوان خانگی خود غذا می‌دهند، می‌نشینند تا غذا بخورند. افراد دارای معلولیت اغلب متوجه می شوند که افراد توانمند از نظر اجتماعی با آنها ناخوشایند هستند. اگر آنها یک سگ داشته باشند، موانع را از بین می برد و امکان تعامل راحت و طبیعی تر را فراهم می کند.

ارتباط و شناخت اجتماعی چیزی است که انسان ها با چند پستاندار (البته نه همه) از جمله گوسفندان و چمنزارها به اشتراک می گذارند. ما آماده هستیم که مراقب کسانی باشیم که با آنها پیوندهای اجتماعی برقرار کرده ایم. ما به هیچ بچه پیری شیر نمی دهیم و سگ های تصادفی را از پارک به خانه نمی بریم. مگ دیلی اولمرت، نویسنده و محقق، توضیح می دهد: «وقتی سگ خود را «کودک ما» صدا می زنیم، به این دلیل است که آن را در سطح عصبی به این شکل تشخیص می دهیم. و این شناخت همان شبکه های مغزی پیوند مادری را ایجاد می کند که به مادر اجازه می دهد به نوزاد قرمز و لزج خود نگاه کند و بگوید: “مال من!”

یک مطالعه کوچک از اسکن‌های مغزی عملکردی MRI در 18 زن، پاسخ‌های مشابهی را در مناطق درگیر در پاداش، احساسات و وابستگی زمانی که زنان به تصاویر کودک و سگ خانگی خود نگاه کردند، نشان داد. سگ‌ها باعث فعالیت در شکنج دوکی شکل (که در تشخیص چهره نقش دارد) و نوزادان در تگمنتوم (مراکز پاداش و وابستگی) ایجاد کردند. ما حیوانات خانگی خود را دوست داریم، اما در یک آتش سوزی آماده نجات کودک هستیم. صادقانه؟ نگاه کردن به چشمان سگ شما ممکن است حس خوشبختی قابل اعتمادتری نسبت به هر محصول مصنوعی تجاری موجود ایجاد کند.