حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

طول عمر حیوانات خانگی

در این مقاله فراوت به طول عمر حیوانات خانگی می پردازیم. طول عمر انسان در صد سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است و به لطف پیشرفت در پزشکی می‌تواند در صد سال آینده حتی بیشتر شود.

طول-عمر-حیوانات-خانگی2

در این مقاله فراوت به طول عمر حیوانات خانگی می پردازیم. طول عمر انسان در صد سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است و به لطف پیشرفت در پزشکی می‌تواند در صد سال آینده حتی بیشتر شود. اگرچه پیشرفت علم و تکنولوژی بر افزایش طول عمر حیوانات خانگی و اهلی نیز موثر بوده است اما با این حال سگ‌ها، گربه‌ها و سایر حیوانات اهلی ما فقط کمی بیشتر از اجدادشان عمر می‌کنند.

در دنیای امروز دامپزشکی در حال پیشرفت است. در حال حاضر بسیاری از جراحات یا بیماری‌هایی که طی چندین سال گذشته سگ‌ها یا گربه‌ها را به اتانازی می‌کشاند، قابل درمان هستند و به لطف پیشرفت‌های نویدبخش اخیر در ژنتیک، تغذیه، جراحی و درمان بیماری‌ها، امید به افزایش طول عمر حیوانات خانگی بسیار بیشتر شده است. با تمام پیشرفت‌های صورت گرفته یک سگ در حال حاضر به طور متوسط می تواند از 12 تا 15 سال زندگی کند. با این حال، جای هیچ تعجبی نیست، اگر در اواخر این قرن یک سگ هنوز در سن 20 یا 25 سالگی و یا حتی 30 سالگی زنده باشد و دم تکان دهد!

چه نسبتی بین طول عمر حیوان خانگی و میزان مسئولیت پذیری صاحبان آن‌ها وجود دارد؟

آیا یک حیوان خانگی می خواهید که برای مدت طولانی زندگی کند؟ این سوالی است که باید قبل از پذیرش هر حیوانی به طور جدی در نظر بگیرید. سرپرستی حیوان خانگی تصمیم ساده‌ای نیست، بنابراین باید در مورد مدت زمانی که می‌توانید اختصاص دهید بسیار واقع بین باشید. شکی نیست که همه صاحبان حیوانات خانگی دوست دارند که حیوان خانگی‌شان تا حد امکان عمر طولانی داشته باشند. اما خیلی چیزها می‌توانند در زندگی ما تغییر کنند، بنابراین وقتی تصمیم می‌گیرید یک دوست چهارپای جدید به خانواده اضافه کنید، مدت زمانی که قرار است با شما باشد ممکن است تاثیر زیادی بر روی حیوان خانگی شما داشته باشد. بنابراین هنگام انتخاب یک حیوان خانگی، هوشمندانه است که در نظر بگیرید که احتمالاً چه مدت زنده خواهد ماند.

برخی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با طول عمر حیوانات خانگی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

داشتن فرزند: اگر بچه دارید، طول عمر یک نکته مهم است. ممکن است برای آ‌‌ن‌ها سخت باشد که به حیوان خانگی وابسته شوند و بعد از مدت کوتاهی آن را از دست بدهند. از طرف دیگر، شاید بخواهید حیوان خانگی را انتخاب کنید که فقط تا زمانی که بچه ها به دانشگاه بروند دوام بیاورد!

خودشناسی نسبت به بازه زمانی وفادار بودن به حیوانات خانگی: اگر شما انسانی وفادار، سرسخت و حوصله‌دار هستید، سرپرستی حیوانی که 30 سال عمر کند، کار دشواری نخواهد بود. اما اگر می‌دانید که به سرعت کم حوصله و بی‌علاقه می‌شوید یا علاقه‌تان را از دست می‌دهید، باید از پذیرش یک حیوان خانگی که عمر طولانی داشته باشد، اجتناب کنید.

ملاحظات مالی: وقتی سرپرستی یک حیوان خانگی بر عهده می‌گیرید، متعهد می‌شوید که تا آخر عمر از او مراقبت کنید. بنابراین هر چه حیوان خانگی بیشتر عمر کند، بار مالی آن بیشتر خواهد بود.

سال‌های آخر می‌توانند سخت‌ترین سال‌ها باشند: هرچه حیوانات به سنین پایانی عمر خود نزدیک می‌شوند نگهداری و نیاز آن‌ها برای مراجعه به دامپزشک بیشتر می‌شود، بنابراین باید انتظار داشته باشید که آخرین سال‌های زندگی حیوان خانگی‌تان چالش‌ برانگیزترین باشد.

حیوان خانگی من در طول عمرش چقدر هزینه خواهد داشت؟

همان طور که گفته شد طول عمر یک حیوان رابطه مستقیمی با میزان هزینه‌هایی که باید برای آن انجام دهید، دارد. بنابراین مهم است که هنگام سرپرستی یک حیوان خانگی هم نسبت به طول عمر و هم نسبت به هزینه‌های آن مطلع باشید. به طور کلی تخمین‌های زیر را می‌توان نسبت به هزینه‌های حیوانات خانگی داشت:

  • هزینه سگ‌ها تا 31 هزار پوند (بسته به سایز) می‌رسد.
  • گربه‌ها می توانند تا 24 هزار پوند هزینه داشته باشند
  • خرگوش‌ها می‌توانند تا 15 هزار پوند (بر اساس یک جفت) هزینه داشته باشند.

چه عواملی بر طول عمر حیوان خانگی اثرگذار است؟

یکی از اصلی‌ترین عواملی که بر طول عمر حیوان خانگی شما تأثیر می‌گذارد، سلامت آن‌ها است. رژیم غذایی نادرست یا ورزش نکردن کافی متأسفانه می‌تواند طول عمر حیوان خانگی شما را کم کند، به همین دلیل بسیار مهم است که هر کاری می‌توانید انجام دهید تا آنها را شاد و سالم نگه دارید.

مرض‌ها و سایر بیماری‌ها نیز می‌توانند طول عمر حیوان خانگی شما را کاهش دهند. درست مانند انسان‌ها، حیوانات خانگی ما در دفعات مختلفی در طول زندگی خود ممکن است ضعیف شوند. برخی از نژادهای سگ و گربه با احتمال بیشتری برای ابتلا به برخی شرایط محدود کننده زندگی (مانند سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی) مستعد هستند. بنابراین مهم است که قبل از انتخاب حیوان خانگی برای خود به طور کامل تحقیق کنید.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند روی مدت زمان زندگی حیوان خانگی شما تأثیر بگذارد، شانس است. برای مثال، اگر گربه‌ای دارید که در فضای باز پرسه می‌زند، ممکن است در یک تصادف جاده‌ای از بین برود. قطعا منطقی نیست که حیوان خانگی خود را از ترس چنین اتفاقاتی برای مدت‌های طولانی در خانه نگه دارید و هرگز اجازه ندهید از خانه بیرون برود، اما از تمام زمانی که با آنها می گذرانید نهایت استفاده را ببرید زیرا هرگز نمی دانید چه اتفاقی ممکن است بیفتد.

طول عمر حیوانات خانگی

هیچ راهی برای اطمینان از اینکه یک حیوان خانگی ممکن است چقدر زنده بماند وجود ندارد. ما تنها می‌توانیم بر اساس مطالعاتی که قبلا انجام شده است، طول عمر حیوانات خانگی را تخمین بزنیم. بنابراین طول عمر هر حیوان خانگی متفاوت است و این سنین فقط باید به عنوان یک راهنمای تقریبی در نظر گرفته شوند. با فرض اینکه حیوان خانگی شما زندگی سالم و فعالی داشته باشد و به دلایل غیر منتظره‌ای از بین نرود، می‌توان طول عمرهای زیر را برای حیوانات مختلف تخمین زد:

سگ: 10تا 14 سال

میانگین طول عمر سگ‌ها 14 سال است، اما مواردی وجود داشته که برخی از آن‌ها تا 20 سال زندگی می‌کنند! از نظر جثه نیز می‌توان طول عمرهای متفاوتی را برای سگ‌ها تخمین زد:

  • سگ های کوچک بین 7-14 سال زندگی می‌کنند.
  • سگ های متوسط بین 8 تا 13 سال زندگی می‌کنند.
  • سگ های بزرگ بین 5 تا 13 سال زندگی می‌کنند.

گربه: 14 سال

طبق مطالعات، گربه‌ها به طور متوسط حدود 14 سال عمر می‌کنند، اما این فقط یک میانگین است. یک گربه سالم به طور بالقوه می‌تواند طول عمر بسیار طولانی‌تری داشته باشد. برخی از گربه ها می‌توانند تا 20 سال و حتی بیشتر عمر کنند.

موش: 2 تا 4 سال

 موش‌ها «حیوانات خانگی اولیه» خوبی برای بچه‌ها هستند، زیرا به فضای زیادی نیاز ندارند و می‌توان به راحتی از آن‌ها مراقبت کرد و به دلیل طول عمر نسبتا کوتاه آن‌ها برای افرادی که قصد نگهداری طولانی مدت از یک حیوان خانگی را ندارند، بسیار مناسب هستند. . بازه عمر موش‌ها و جوندگان مشابه آن‌ها همچون همسترها و ژربیل‌ها در حدود 2 تا 4 سال است.

خرگوش‌: 7 تا 10 سال

به طور متوسط، خرگوش‌های سالم می‌توانند حدود 7 تا 10سال زندگی کنند که ممکن است بسیاری از مردم را شگفت زده کند! البته این طول عمر یک میانگین است و شما می‌توانید انتظار داشته باشید که خرگوش شما حتی تا 16 سال نیز عمر کند. خرگوش ها تقریباً به همان تعهدی نیاز دارند،که یک سگ نیاز دارند. خرگوش‌ها معمولا به اندازه یک سگ (10 تا 14 سال) عمر می‌کنند. اگرچه خرگوش‌ها نسبتا به سگ‌ها نیاز به مراقبت کمتری دارند که تا حدودی درست است اما خرگوش‌ها بسیار بیشتر از سگ‌ها مستعد اختلالات اضطرابی و حتی بی‌اشتهایی هستند.

اسب‌: 25 تا 30 سال

اگر تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا شخصیت فیلم‌های وسترن قدیمی پیوندی قوی و غیرمعمول با اسب‌های خود دارند، احتمالاً به این دلیل است که اسبب‌ها طول عمر طولانی دارند و معمولا بین 25 تا 30 سال عمر می‌کنند. بنابراین صاحبان اسب باید هزینه‌های نگهداری اسب در دوران پیری را مد نظر داشته باشند.

طوطی: 5 تا 15 سال

چرا طوطی‌ها علی‌رغم جثه کوچک خود طول عمر طولانی دارند؟ برخی از طوطی ها می توانند تا 50 سال زندگی کنند. عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند در طول عمر طوطی ها نقش داشته باشد. به عنوان مثال طول عمر پرنده خانگی شما به طور چشمگیری کاهش می یابد اگر رژیم غذایی مناسبی به او داده نشود. میوه ها و سبزیجات تازه نیز بخش مهمی از رژیم غذایی او هستند. او از سبزیجات برگدار، تکه های سیب یا گلابی، خربزه، هویج، کلم بروکلی، آناناس و میوه گوجه فرنگی لذت خواهد برد. مطمئن شوید که هرگز به طوطی خود شکلات، نوشیدنی های کافئین دار یا گازدار، برگ گوجه فرنگی، بادام زمینی خام، آووکادو، دانه‌ها و هسته‌های میوه، ریواس، سیب زمینی یا الکل ندهید. این موارد پرنده شما را بیمار می کند و ممکن است برای او کشنده باشد.

شامپانزه: 45 تا 50 سال

نزدیکترین جد انسان تقریباً به اندازه ما زندگی می‌کند. بنابراین اگر ترجیح می‌دهید حیوانات خانگی‌تان از انواع بسیار عجیب و غریب باشند، و به نحوی توانسته‌اید یک میمون یا شامپانزه را به خانه ببرید، شما و دوست جدیدتان می‌توانید منتظر باشید که در سال‌های طلایی خود روی یک مبل بنشینید و خاطرات را مرور کنید!

لاک‌پشت: تا 150 سال

در شگفتی طول عمر لاک پشت می‌توان گفت که این حیوان با سپری کردن نیمی از عمر خود می‌تواند در مراسم ترحیم شما شرکت کند و آه بکشد!

جمع بندی

متأسفانه مراقبت‌‌های پیشرفته و پزشکی خوب ارزان نیستند. با پیشرفت علم و تخصصی شدن آن می‌توان انتظار داشت که مراقبت‌های دامپزشکی مانند مراقبت‌های پزشکی انسانی گران و گران‌تر شود. اما این بهایی است که صاحبان حیوانات خانگی، به طور کلی، مایل به پرداخت آن هستند. در حال حاضر تعریف بیمه‌های درمانی برای حیوانات خانگی در حال رشد و توسعه است و شکی نیست که برخی از صاحبان حیوانات خانگیسعی می‌کنند که از طریق بیمه بار مالی درمان حیوانات‌شان را کاهش دهند. ابازار بیمه حیوانات خانگی اگرچه کوچک است اما در حال رشد است و می تواند در سال‌های آینده به یک صنعت با اندازه قابل توجه تبدیل شود. چیزی که مسلم است این است که صاحبان حیوانات خانگی از هیچ هزینه‌ای برای نگهداری حیوانات خانگی خود دریغ نمی‌کنند.