حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

خانه امن برای حیوانات خانگی چه مشخصاتی دارد؟

در این مقاله فراوت به موضوع خانه امن برای حیوانات خانگی چه مشخصاتی دارد؟ می پردازیم. داشتن حیوان خانگی در کنار اینکه یک تجربه فوق العاده و یک مسئولیت بزرگ نیز هست.

خانه-امن-برای-حیوانات-خانگی-چه-مشخصاتی-دارد؟

در این مقاله فراوت به موضوع خانه امن برای حیوانات خانگی چه مشخصاتی دارد؟ می پردازیم. داشتن حیوان خانگی در کنار اینکه یک تجربه فوق العاده و یک مسئولیت بزرگ نیز هست. در واقع داشتن حیوان خانگی به معنای اضافه‌شدن مسئولیت‌های جدید به زندگی شماست. مراجعه به دامپزشک، پیاده روی، فراهم کردن تغذیه سالم و و به طور کلی دوست داشتن او مانند یکی از اعضای خانواده از جمله مسئولیت‌هایی است که شنا با سرپرستی از یک حیوان خانگی، به استقبال آن‌ها می‌روید. فرقی نمی‌کند کجا زندگی می‌کنید، چه در یک خانه بزرگ یا یک آپارتمان کوچک. در هر حال چند ایده ساده وجود دارد که با اجرای آن‌ها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما از شرایط مناسبی از زنددگی در کنار شما برخوردار است. در این مطلب فهرستی از هفت ایده ساده و کاربردی برای ایجاد خانه‌ای مناسب برای حیوانات خانگی، پیشنهاد می‌شود.

  1. ایجاد فضای کافی برای پرسه زدن

حیوانات خانگی برای بازی و پرسه زدن به فضا نیاز دارند. میزان فضای مورد نیاز آن‌ها به بزرگی جثه آن‌ها بستگی دارد. بنابراین شما باید از قبل فضای مورد نیاز حیوان برای پرسه زدن و بازی کردن را در نظر داشته باشید.  اگر به‌تازگی قصد سرپرستی از یک حیوان خانگی را دارید، پیشنهاد می‌شود که اول از محیط خانه و فضایی که می‌توانید در اختیار حیوان قرار دهید اطمینان حاصل کنید. بحیوانات خانگی نیاز دارند که برای گردش به بیرون از خانه برده شوند، بنابراین وجود فضاهای باز برای بازی کردن در خانه یا اطراف آن در بهبود کیفیت زندگی حیوان شما تاثیر بسزایی دارد. در صورت امکان، یک محوطه برای حیوانات خانگی خود در یک گلخانه با دسترسی درب گربه یا سگ به حیاط حصاردار، راهرو یا محوطه ساختمان ایجاد کنید تا بتوانند در اوقات فراغت خود به بیرون از منزل بروند.

  1. یک گوشه کوچک برای حیوان خود ایجاد کنید.

درست مانند تخت‌خوابی که می‌توانید شب‌ها در آن بروید و استراحت کنید، مهم است که فضای کوچک و خلوتی را برای استراحت سگ یا گربه‌تان داشته باشید. این فضا به حیوان شما این امکان را می‌دهد تا با خودشان خلوت کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا آرام شوند و احساس آرامش کنند. با دادن یک مکان ساختاریافته به آن‌ها برای خوابیدن، آنها یاد می‌گیرند که با شما در رختخواب نپرند. این ایده برای گربه‌ها کمی سخت‌تر است، زیرا آنها دوست دارند در تمام ساعات روز در اطراف پرسه بزنند، اما با شرطی کردن آنها می‌توان آن‌ها را آموزش داد که در مکان مشخصی استراحت کنند. این فضا برای سگ‌ها بسیار حیاتی است زیرا آنها برای آرام شدن به مکان و قلمرو مشخصی نیاز دارند.

شما همچنین باید فضای امنی را برای ادرار حیوان خود فراهم کنید. به یاد داشته باشید که جعبه‌های ادرار باید دور از مناطق تغذیه و در مکانی که خصوصی است، اما نه خیلی ایزوله، قرار داده شود.

  1. مبلمان حیوانات خانگی راز نهفته برای داشتن یک خانه شاد است.

یکی از بزرگترین نگرانی‌های داشتن یک حیوان خانگی این است که آن‌ها چگونه نسبت به مبلمان شما واکنش نشان می‌دهند، به خصوص زمانی که تمام روز در محل کار هستید. این می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد که به خانه بیایید و بالشت‌های خود را پاره شده و خراشیدگی روی مبلمان چوبی پیدا کنید، اما با خرید لوازم جانبی و مبلمان حیوانات خانگی آنها یاد می‌گیرند که از وسایل شما فاصله بگیرند و انرژی خود را روی وسایل خود بگذارند. گربه‌ها به اسباب‌بازی‌هایی برای چنگ زدن و خراشیدن نیاز دارند تا در طول روز خود را مشغول نگه دارند. از سوی دیگر، سگ‌ها موجوداتی خونگرم هستند و به اسباب‌بازی‌های تعاملی و بازی با صاحبانشان علاقه بیشتری دارند. ممکن است به نظر برسد که شما از شیطنت‌های حیوان خانگی خود آزرده خاطر نمی‌شوید، اما وقتی شرایطی را فراهم کنید که ان‌ها حواسشان به اسباب بازی‌هایشان پرت شود و نتوانند مبلمان یا فرش را پاره کنند، سپاسگزار خواهید بود.

  1. محل غذا خوردن را تعیین کنید.

تعیین یک محل غذا برای حیوانات خانگی شما دقیقا به‌اندازه تعیین محل خواب برای حیوان خانگی شما مهم است. داشتن یک مکان آرام و ساکت که آن‌ها بتوانند وعده‌های غذایی خود را بخورند و آب خود را بنوشند، برای اطمینان از خوردن وعده‌های غذایی کامل و سالم بسیار مهم است. همیشه باید یک منبع آب سالم وجود داشته باشد تا آن‌ها بتوانند در طول روز به آب کافی دسترسی داشته باشند و یک کاسه غذا نزدیک آن باشد. اگر حیوان خانگی شما نیاز به کاهش وزن دارد، خرید یک کاسه غذایی که مقدار معینی غذا را در یک زمان آزاد می کند، سرمایه گذاری خوبی است تا حیوان خانگی شما غذای زیادی را در یک زمان مصرف نکند.

  1. نصب نرده‌های محکم و بادوام.

اگر در خانه شهری یا خانه مجردی زندگی می‌کنید، سرمایه‌گذاری برای داشتن یک حصار خوب می‌تواند خیال شما را در مورد شیطنت‌های احتمالی حیوان خود راحت کند. نرده در مواقعی که حیوان شما بدون افسار از خانه خارج می‌شود، می‌تواند از فرار آن‌ها جلوگیری کند. مطمئن شدن از محکم و بادوام بودن حصار و نرده‌ها بسیار مهم است، خصوصا اگر شما صاحب سگ‌های بزرگی هستید، داشتن حصار و نرده می‌تواند از خروجحیوان شما در صورت دیدن حیوان دیگری در بیرون از خانه جلوگیری کند. در صورت نصب حصار می‌توانید درب سگی نیز نصب کنید تا حیوان خانگی شما به راحتی و بدون نیاز به نظارت از خانه خارج و داخل شود. این کار می‌تواند از بروز حوادث ناخواسته در خانه جلوگیری کند.

جالب است بدانید که تعداد گربه‌هایی که از پنجره بیرون می افتند به قدری زیاد است که حرفه دامپزشکی اصطلاح سندرم ارتفاع بلند را ابداع کرده است. اگر باید پنجره ها را باز کنید، مطمئن شوید که محافظ پنجره‌ها محکم و به درستی نصب شده اند. دقت داشته باشید که حفاظ‌های پنجره برای گربه‌ها که به راحتی توان عبور از میله‌ها و نرده‌ها را دارند به اندازه کافی از خطر جلوگیری نمی‌کنند.

  1. مراقب دکوراسیون خود باشید.

هنگامی که خانه خود را تزئین می‌کنید، بسیار مهم است که به آنچه در دسترس حیوان خانگی خود قرار می دهید توجه داشته باشید. تهدیدهای کوچک زیادی برای حیوان خانگی شما وجود دارد که ممکن است در اطراف خانه شما کمین کرده باشد که شما حتی به آنها فکر نکرده‌اید. برخی از گیاهان خانگی ممکن است برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی باشند، ممکن است اشیاء کوچکی وجود داشته باشند که به راحتی آن‌ها را ببلعند یا آن‌ها را خفه کنند، یا حتی فقط چیزهای شکننده‌ای که نمی‌خواهید شکسته شوند. حیوانات خانگی ممکن است زمانی که شما در محل کار هستید بسیار خسته شوند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید محیطی دارند که بتوانند در آن احساس راحتی کنند.

این مهم است که غذاها و داروهای خود را در جایی که حیوانات خانگی می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند، رها نکنید. امکان دسترسی حیوانات خانگی کنجکاو خود را به مکان‌هایی که می‌توانند از آن‌ها بالا بروند تا به مناطق مرتفعی مانند میز و کمد دسترسی پیدا کنند، از بین ببرید. زباله‌های فاسد شدنی را هر روز دور بریزید تا حیوانات خانگی از زیر و رو کردن آن‌ها جلوگیری کنند. بی‌توجهی به این نکات می‌تواند مشکلات سلامتی را هم برای شما و هم حیوان خانگی‌تان ایجاد کند.

  1. کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی.

گربه‌ها و سگ‌ها حیواناتی بسیار کنجکاو هستند و می‌توانند بدون اینکه متوجه شوند چه کاری انجام می‌دهند، به خودشان یا محیط اطراف آسیب وارد کنند. این امر مخصوصاً در مورد فرش و اثاثه یا لوازم داخلی که در ناخن‌هایشان گیر می‌کند و باعث می‌شود آنها بیشتر بخواهند آن را بکشند، صادق است. مراقبت از فرش نیز بسیار دشوارتر است، به خصوص با حیوان خانگی، زیرا مواد حساسیت زا و موی زیادی وجود دارد که می‌تواند در نخ‌ها گیر کند و محیط خانه را هم برای شما و هم برای حیوان خانگی تان دچار مشکل کند. کفپوش سخت چه از جنس چوب و چه کاشی گزینه بسیار خوبی است، اما بسیار مهم است که از ضد خش بودن آن اطمینان حاصل کنید تا حیوانات خانگی شما آسیبی به آن‌ها وارد نکنند. تمیز کردن و نگهداری از این کفپوش‌ها بسیار راحت‌ است، به خصوص اگر حیوان خانگی شما مستعد حادثه باشد.

  1. حیوان خانگی تمیز، خانه تمیز

در نگاه اول شاید اهمیت به نظافت حیوان خانگی موضوعی چندان مرتبط با تمیزی خانه و محیط زندگی شما نباشد اما زمانی این موضوع ارتباط مستقیمی با تمیزی خانه شما دارد؛ یعنی هرچه نظافت حیوان خانگی شما بیشتر باشد، شما خانه تمیز‌تری خواهید داشت و زمان کمتری را صرف تمیز کردن خانه خود خواهید کرد. کوتاه کردن منظم ناخن‌ها آسیب ناشی از خراشیدن را کاهش می دهد. همچنین بورس زدن منظم پشم حیوانات موجب می‌شود که موهای حیوانات در بروس مخصوص نگه داشته شود و در موهای آن‌ها در اثر ریزش در خانه پخش نشود.

اگر حیوان خانگی شما مبلمان و کفپوش‌هایی را به ارث می‌برد که ایده‌آل نیستند، باید در لکه‌زدایی و ضدعفونی کردن استاد شوید. حیوان خانگی خود را تحت نظر داشته باشید تا بتوان به سرعت با حوادث برخورد کرد. هر چه لکه طولانی‌تر بماند، پاک کردن آن سخت‌تر خواهد بود و حیوان خانگی شما به احتمال زیاد همان نقطه را برای تکرار تخلف بو می کشد. به دنبال محصولات پاک کننده مخصوص با آنزیم های طبیعی برای از بین بردن لکه ها و بو باشید. در نهایت به پیشگیری و کنترل کک و مک توجه کنید. اگر آفات روی حیوان خانگی شما هستند، احتمالاً تخم کک، شفیره و لارو در فرش، ملافه و حیاط شما وجود دارد و شما باید هرچه سریع‌تر برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کنید.