حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

از گریه‌های گربه‌تان خسته شدید؟

از گریه‌های گربه‌تان خسته شدید؟ یکی از رایج‌ترین مشکلات در مورد رفتار گربه‌ها، سروصدای آنها است. «میو»های بلند یا گریه‌های مداوم آنها که گاهی با جلب توجه های عجیب و دردسرسازی شما را کلافه می‌کند! از آنجایی که ممکن است ریشه ی هر دوی این رفتارها جسمی یا احساسی یا هر دو باشد، باید در مورد علل احتمالی آن بررسی‌های دقیقی انجام شود:

از-گریه‌های-گربه‌تان-خسته-شدید؟

از گریه‌های گربه‌تان خسته شدید؟ یکی از رایج‌ترین مشکلات در مورد رفتار گربه‌ها، سروصدای آنها است. «میو»های بلند یا گریه‌های مداوم آنها که گاهی با جلب توجه های عجیب و دردسرسازی شما را کلافه می‌کند! از آنجایی که ممکن است ریشه ی هر دوی این رفتارها جسمی یا احساسی یا هر دو باشد، باید در مورد علل احتمالی آن بررسی‌های دقیقی انجام شود:

در نظر داشته باشید که گاهی اوقات، آنچه به نظر یک “مشکل رفتاری” است، ممکن است جزیی از رفتاری کاملا طبیعی در یک گربه باشد. قبل از اینکه نگران شوید گربه شما مشکلی دارد، همه عوامل زیر را بررسی کنید.

در ادامه برخی از جلب‌توجه‌های عادی گربه‌ها که ممکن است با بیماری یا مشکل آنها اشتباه گرفته شوند را به همراه راه حل شان ذکر می کنیم. با فراوت همراه باشید.

“گمشده در شب” زوزه

اگرچه هیچ کس به طور قطع نمی داند که چرا برخی از گربه ها این کار را انجام می دهند، اما به دلیل اختلال عملکرد شناختی (پنسالی) و/یا کاهش بینایی یا شنوایی، بیشتر در گربه های سالمند شایع است. این نوع ندای سوگوار در گربه‌ها در هر سنی، زمانی که با شتاب مداوم در خانه همراه با چرخاندن وسایل یا دم او باشد، می‌تواند از یک بیماری جسمانی ناشی شود که معمولاً به عنوان اختلال پوستی مواج شناخته می‌شود، علاوه بر این سایر اختلالات پزشکی که می توانند باعث افزایش صدا شوند عبارتند از پرکاری تیروئید، سرطان، بیماری عصبی و درد.

التماس برای غذا و درمان

اگرچه نمی توان گرسنگی واقعی آنها و تلاش برای رفع آن را به‌عنوان صاحب حیوان نادیده گرفت. اما توجه داشته باشید که گربه ها هم مانند انسان ها گاهی از اعتیاد رنج می برند. آنها می توانند در تلاش برای تغذیه اعتیاد خود پردردسر باشند!

راه حل؛ به گربه ‌های پرخور چه چیزی بدهیم؟

خوراکی های کوچک و میان‌وعده های سبک برای گربه های دارای اضافه وزن، استفاده از خوراکی های کم کالری می تواند جایگزین مناسبی برای غذا باشد، به ویژه غذاهایی با انواع پروتئین بالا. خوراکی ها نباید بیش از 10 درصد از کالری روزانه گربه شما را تشکیل دهند. چندین وعده غذایی کوچک در روز در واقع برای گربه ها بهتر از یک وعده غذایی بزرگ در صبح یا عصر است. سه یا چهار وعده غذای کوچک کنسرو شده را برنامه ریزی کنید و باقیمانده را بعد از 20 تا 30 دقیقه بردارید. اگر به دلیل ترجیح گربه‌تان یا برنامه‌تان نیاز به غذای خشک دارید، یک وعده غذای کوچک در شب به او بدهید.

خراشیدن بازو یا پا

برخی از گربه‌ها، مانند بچه‌ها، نیاز به توجه مکرر دارند و وقتی می‌نشینید، بازوی شما را با می خراشند یا اصطلاحا پنجه می زنند یا وقتی سعی می‌کنید راه بروید، «شکل 8» را در اطراف پاهایتان انجام می‌دهند.

راه حل

برخی از گربه ها به توجه بیشتری نیاز دارند. اگر  فقط یک گربه در خانواده است، ممکن است بخواهید گربه دیگری را برای شرکت به فرزندی قبول کنید. در غیر این صورت سعی کنید زمان های خاصی را برای بازی، نوازش و نوازش (!) این گربه ها در نظر بگیرید. گربه ها کارهای روتین را دوست دارند و اگر بدانند که زمان دور زدن به زودی فرا می رسد، به احتمال زیاد از آزارو اذیت شما دست می‌ کشند!

میوکردن مصرانه

جالب است بدانید که برخی از گربه ها بسیار خوش صدا هستند (نژادهای سیامی و شرقی به این ویژگی معروف هستند). و بسیاری از گربه ها در واقع از گفتگوی میان گربه ها و انسان ها لذت می برند و هنگامی که با آنها صحبت می کنید (یا میو میو می کنید) مستقیماً به شما میو می کنند.

راه حل

اگر دوست دارید با گربه خود صحبت کنید، خود را از این لذت منع نکنید و از آن لذت ببرید و اساسا در این باره به خود و گربه سخت نگیرید. اگر به خصوص در مورد یک گربه پرحرف نیستید، توجه خود را برای مواقعی که ساکت است حفظ کنید. از طرف دیگر، اگر گربه شما به طور معمول ساکت است و ناگهان شروع به میو میو می کند، درواقع دارد به شما می‌گوید که درد یا ناراحتی دارد. البته این نکته هم مهم است که شاید این میوها در بلند مدت گربه شما را به تدریج ناشنوا کند!

پیکا یا خوردن چیزهای غیرخوراکی!

اگرچه پیکا (خوردن اقلام غیر خوراکی) لزوماً یک رفتار جلب توجه نیست، اما مطمئناً توجه ما انسان ها را به خود جلب می کند. پیکا همچنین در مکیدن پشم یا جویدن ظاهر می شود و به ویژه در صورت بلعیده شدن پلاستیک یا اشیاء نخ مانند خطرناک است. مکیدن پشم در نژادهای خاصی از جمله سیامی، برمه و هیمالیا رایج است و همچنین در گربه هایی که زود از شیر گرفته شده یا از مادرشان جدا شده اند نیز رایج است. به نظر می رسد استرس یک مخرج مشترک در گربه های مبتلا به pica.2 است

راه حل

از آنجایی که استرس در گربه های مبتلا به پیکا بسیار رایج است، مهم است که استرس را کنار بگذارید یا با آن مقابله کنید. اضطراب و استرس را اغلب می‌توان با برنامه‌ریزی منظم نوازش یا جلسات بازی در یک مکان آرام و فراهم کردن اسباب‌بازی‌های فراوان، فضای عمودی و سایر اشکال غنی‌سازی محیطی بهبود بخشید. در موارد نادر، ممکن است داروهای ضد اضطراب مفید باشد.

پیکا همچنین می تواند به کمبود مواد معدنی خاص مرتبط باشد، بنابراین مطمئن شوید که رژیم غذایی بچه گربه شما متعادل است. همچنین مهم است که مواد جویدنی/بلع نامناسب را با برداشتن رشته ها، قطعات کوچک پلاستیکی و نوارهای لاستیکی حذف کنید یا با سیم کشی برق ضد گربه با بسته بندی یا اسپری سیب تلخ، آنها را به عنوان موارد مورد علاقه حذف کنید.

خراش نامناسب

گاهی اوقات گربه هایی که دارای تعداد زیادی اسباب بازی برای خراش و سایر سطوح خراش “مشروع” هستند، ممکن است از خاراندن نامناسب به عنوان ارتباط استفاده می کنند.

راه حل

برای شروع مطمئن شوید که به گربه خود مکان های مناسب برای خراش را نشان داده اید. سپس سعی کنید با جایگذاری خوراکی در محل خراش، او را از خراشیدن اجسام دور کنید.

اختلال مواج شدن پوست

این وضعیت که به عنوان هیپراستزی گربه نیز شناخته می شود، به خوبی درک نشده است. گاهی اوقات می توان با تغییر رژیم غذایی، از بین بردن کک یا سموم (که ممکن است علت آن باشد)، دارو، و/یا فعالیت های ورزشی برنامه ریزی شده برای گربه، با موفقیت درمان شد.

استرس و اضطراب

بسیاری از این رفتارهای ناشی از جلب توجه می تواند نتیجه استرس یا اضطراب باشد، به ویژه اگر تغییراتی در خانواده گربه رخ داده باشد.

بهرترتیب باید به گربه ها (یا به طور کلی حیوانات خانگی) به عنوان اعضای خانواده مان نگاه کنیم.

آنها هم دچار نگرانی، استرس و بیماری می شوند. با پیگیری و بررسی به موقع می توان به شناخت دقیقی نسبت به آن برسیم و برای بهبود روابط خود و او بهتر اقدام کنیم.

طبیعی است که آنچه در این متن نوشته شد، بخش کوچکی از آسیب شناسی روابط گربه ها و انسان هاست. در ادامه مطالب به ابعاد دیگر رفتاری حیوانات خواهیم پرداخت.