حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

جریمه‌ی میکروچیپ‌نشدن در برخی از کشورهای دنیا

در این مقاله به جریمه‌ی میکروچیپ‌نشدن در برخی از کشورهای دنیا می پردازیم. در اغلب کشورهای دارای قانون مرتبط با حیوانات خانگی، به صاحبی که

جریمه‌ی-میکروچیپ‌نشدن-در-برخی-از-کشورهای-دنیا

در این مقاله به جریمه‌ی میکروچیپ‌نشدن در برخی از کشورهای دنیا می پردازیم. در اغلب کشورهای دارای قانون مرتبط با حیوانات خانگی، به صاحبی که موفق به میکروچیپ کردن سگ خود نمی شود ممکن است اخطاریه ای دریافت شود که در آن سگ باید ظرف 21 روز میکروچیپ شود. فقط یک شخص مجاز (همانطور که در مقررات در متن قبل تعریف شده است) می تواند چنین اطلاعیه ای را ارائه دهد. عدم رعایت اخطار تخلف است. علاوه بر این، در مواردی که مالک از این اخطار پیروی نکرده است، مقررات به یک فرد مجاز این اختیار را می دهد که بدون رضایت مالک، روند میکروچیپ شدن سگ را پیگیری کند و هزینه انجام این کار را از صاحبش دریافت کند. این مقررات همچنین به افراد مجاز اجازه می‌دهد تا سگ را بدون رضایت صاحب آن به منظور بررسی میکروچیپ بودن یا به منظور میکروچیپ کردن آن مطابق با مقررات، در اختیار بگیرند.

مقررات میکروچیپ حیوانات در کشورهای مختلف

انگلستان

مقررات میکروچیپ سگ ها (انگلیس) 2015 تصریح می کند که هیچ شخصی نمی تواند میکروچیپ را در سگ کاشته کند مگر اینکه:

آ. آنها یک جراح دامپزشکی یا یک پرستار دامپزشکی هستند که تحت هدایت یک جراح دامپزشکی فعالیت می کنند.

ب آنها دانشجوی جراحی دامپزشکی یا دانشجوی پرستار دامپزشکی هستند و در هر صورت تحت نظر یک جراح دامپزشکی عمل می کنند.

ج آنها در دوره آموزشی مورد تایید وزیر امور خارجه برای این منظور به طور رضایت بخشی ارزیابی شده اند.

د قبل از روزی که این مقررات لازم الاجرا شود، آنها آموزش هایی را در مورد کاشت دریافت کردند که شامل تجربه عملی کاشت میکروچیپ بود.

ولز

مقررات میکروچیپ سگ ها (ولز) 2015 تصریح می کند که هیچ شخصی نمی تواند میکروچیپ را در سگ کاشته کند مگر اینکه:

آ. آنها یک جراح دامپزشکی یا یک پرستار دامپزشکی هستند که تحت هدایت یک جراح دامپزشکی فعالیت می کنند.

ب آنها دانشجوی جراحی دامپزشکی یا دانشجوی پرستار دامپزشکی هستند و در هر صورت تحت نظر یک جراح دامپزشکی عمل می کنند.

ج آنها به طور رضایت بخشی در یک دوره آموزشی مورد تایید وزرای ولز برای این منظور ارزیابی شده اند.

د قبل از روزی که این مقررات لازم الاجرا شود، آنها آموزش هایی را در مورد کاشت دریافت کردند که شامل تجربه عملی کاشت میکروچیپ بود.

هرکسی که به دنبال تکیه بر مقررات است، باید توجه داشته باشد که این ماده در پایان دوره دو ساله که از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مقررات شروع می‌شود، از بین می‌رود.

اسکاتلند

بخش مقررات میکروچیپ سگ ها (اسکاتلند) 2016 تصریح می کند که هیچ فردی به جز دامپزشک نمی تواند میکروچیپ از هر نوعی را در سگ کاشته کند. منظور از “دامپزشک” هر یک از افراد زیر است:

آ. یک جراح دامپزشکی یا یک پرستار دامپزشکی که تحت نظارت یک جراح دامپزشکی عمل می کند.

ب. دانشجوی جراحی دامپزشکی یا دانشجوی پرستار دامپزشکی و در هر صورت تحت نظر جراح دامپزشکی.

ج. فردی که در یک دوره آموزشی برای این منظور که توسط وزرای اسکاتلند تایید شده است، دارای استاندارد رضایت بخشی در کاشت میکروچیپ در سگ ها ارزیابی شده باشد. یا

د. فردی که قبل از روزی که مقررات لازم الاجرا می شود، آموزش کاشت را دریافت کرده است که شامل تجربه عملی کاشت میکروچیپ است.

ایرلند شمالی

The Dogs (به منظور رفاه حیوانات (Docking of Working Tails and Miscellaneous Amendments) (ایرلند شمالی) 2012تصریح می کند که یک شخص مجرب می تواند سگ ها را به منظور الزامات صدور گواهینامه مقررات مربوط به اتصال میکروچیپ کند. . فرد مجرب به معنای جراح دامپزشکی یا شخصی است که در مورد نحوه کاشت میکروچیپ آموزش دریافت کرده است.

انگلستان و ولز

29.13 The Dogs (برای اهداف The Docking of Working Dogs’ Tails (انگلیس) 2007 و The Docking of Working Dogs’ Tails (ولز) 2007) تصریح می کند که فقط جراحان دامپزشکی و پرستاران دامپزشکی تحت نظارت یک جراح دامپزشک عمل می کنند، می‌تواند سگ‌ها را به منظور الزامات صدور گواهینامه مقررات کاشت میکروچیپ کند.

برای سفر حیوانات خانگی

در بریتانیا ، دستور حرکت غیرتجاری حیوانات خانگی 2011 (که توسط دستور حرکت غیرتجاری حیوانات خانگی (اصلاحی) اصلاح شده است) بیان می‌کند که هیچ شخصی نمی‌تواند میکروچیپ‌ای را در سگ، گربه کاشت کند. اهداف سفر حیوانات خانگی مگر اینکه:

آ. آنها یک جراح دامپزشکی یا یک پرستار دامپزشکی هستند که تحت هدایت یک جراح دامپزشکی فعالیت می کنند.

ب آنها دانشجوی جراحی دامپزشکی یا دانشجوی پرستار دامپزشکی هستند و در هر صورت تحت نظر یک جراح دامپزشکی عمل می کنند.

ج آنها به طور رضایت بخشی در یک دوره آموزشی تایید شده توسط مقام مربوطه برای آن منظور ارزیابی شده اند.

د آنها قبل از 29 دسامبر 2014 آموزش کاشت را دریافت کردند که شامل تجربه عملی کاشت یک میکروچیپ بود.

میکروچیپ شدن اجباری

مقررات مشابهی در فرایند غیرتجاری حیوانات خانگی (ایرلند شمالی) 2011 وجود دارد (که توسط دستور حرکت غیرتجاری حیوانات خانگی (اصلاح) (ایرلند شمالی) 2015 اصلاح شده است).

الزامات مندرج در قانون مدیریت سگ و گربه 1995 (SA) و مقررات آن به این معنی است که از 1 ژوئیه 2018، میکروتراشه کردن سگ ها و گربه ها در اکثر موارد اجباری است.

موارد اجبار به کاشت میکروچیپ

سگ یا گربه باید قبل از فروش میکروچیپ شود [مقررات مدیریت سگ و گربه 2017 (SA) reg 10(1)(a)] را ببینید. در هر صورت، سگ یا گربه باید در غیر این صورت میکروچیپ شود:

قبل از رسیدن به 12 هفتگی؛ یا ظرف 28 روز از زمانی که مالک حیوان را در اختیار گرفت.

با این حال، سگ‌ها و گربه‌هایی که از یک پرورش‌دهنده به پرورش‌دهنده دیگر فروخته می‌شوند از این شرط مستثنی هستند، همانطور که سگ‌ها و گربه‌هایی که در استرالیای جنوبی فروخته می‌شوند و نگهداری نمی‌شوند.

سگ یا گربه‌ای که نیازی به میکروچیپ ندارد همچنان باید قلاده‌ای داشته باشد که حاوی دیسک ثبت آخرین باری که برای سگ یا گربه صادر شده است.

مجازات میکروچیپ کردن سگ یا گربه؟

این بخش برای افرادی‌ست که خارج از ایران زندگی می کنند یا قصد دارند با حیوانشان مهاجرت کنند:

از 1 ژوئیه 2018، حداکثر مجازات برای عدم استفاده از میکروچیپ سگ یا گربه عبارتند از:

نژاد تجویز شده، سگ های آموزش دیده حمله، سگ های نگهبان یا سگ های گشت: جریمه تا سقف 5000 دلار.

در هر مورد دیگر: جریمه تا سقف 2500 دلار.

نژاد تجویز شده، سگ های آموزش دیده حمله، سگ های نگهبان یا سگ های گشتی: 750 دلار.

در هر مورد دیگر: 170 دلار.

به قانون مدیریت سگ و گربه 1995 (SA) s 42A (2) مراجعه کنید.

اگر سگ یا گربه پس از پرداخت جریمه، بدون میکروچیپ باقی بماند، چه می شود؟

شورای حل اختلاف این امور در دادگاه ایالتی می تواند برای هر سه ماه که سگ یا گربه بدون میکروچیپ باقی بماند، اخطار  یا احضاریه دیگری صادر کند. مهلت سه ماهه از روزی شروع می شود که شخص در آن جرم اصلی مقصر شناخته شد یا از روزی که جریمه اصلی را پرداخت کرد، هر کدام که اعمال شود.

اگر میکروچیپ برای سلامتی سگ یا گربه خطری ناخواسته ایجاد کند یا بر رشد، رشد و سلامت آنها تأثیر منفی بگذارد، چه؟

چنین چیزی ممکن نیست. مگر برای زمان کوتاهی که حیوان شما در یک دوره بیماری باشد، پزشک زمان دیگری را برای کاشت میکروچیپ معرفی می کند. یک جراح دامپزشکی ثبت شده ممکن است به این دلایل از الزامات میکروچیپ کردن یک سگ یا گربه خاص معاف کند. معافیت به دلیل سلامت سگ یا گربه ممکن است برای یک دوره محدود باشد، اما معافیت به دلیل رشد، توسعه و رفاه ممکن است حداکثر برای 18 ماه باشد. این معافیت باید با اخطار کتبی مطابق با الزام هیئت مدیریت سگ و گربه باشد. هیئت مدیره یا جراح دامپزشکی ثبت شده ممکن است معافیت را تغییر داده یا در صورتی که دیگر ضروری نباشد.

اگر سگ یا گربه ای در یک ایالت یا کشوری دیگر میکروچیپ شده باشد چه؟

اگر سگ یا گربه ای قبلاً در ایالت یا کشوری دیگر مطابق با قوانین آن ایالت یا قلمرو میکروچیپ شده باشد، تا زمانی که با استانداردهای استرالیا مطابقت داشته باشد و شماره شناسایی منحصربفردی را ثبت کند، تلقی می شود که میکروچیپ شده است.

آیا صاحبان باید به ثبت سگ ها و گربه ها گزارش دهند؟

بله. از 1 ژوئیه 2017، هیئت مدیره سگ و گربه شروع به ثبت فهرستی از سگ‌ها و گربه‌هایی کرد که میکروچیپ شده و عقیم شده اند.

طبق مقررات و از 15 آگوست 2018، شخصی که یک سگ یا گربه را میکروچیپ می کند، موظف است ظرف 5 روز از مراحل میکروچیپ، آن اطلاعات را در سگ و گربه آنلاین ثبت کند یا آن اطلاعات را در اختیار اداره ثبت سگ ها برای شورا قرار دهد. جایی که دامپزشک تمرین می کند.

همچنین صاحب سگ یا گربه موظف است که به روش و شکلی که توسط هیئت مدیره سگ و گربه تعیین شده است، ظرف 14 روز تغییرات نام، آدرس محل سکونت یا شماره تلفن خود را به هیئت اطلاع دهد.

اگر دامپزشک هستید پیشنهاد میکنیم مقاله یادآوری های مهم به دامپزشکان که در مورد میکروچیپ است را مطالعه نمایید.