حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

به فرزندخواندگی سگ یا گربه فکر می کنید؟

به-فرزندخواندگی-سگ-یا-گربه-فکر-می-کنید؟

به فرزندخواندگی سگ یا گربه فکر می کنید؟ به سختی می توان فردی دوستدار حیوانات را پیدا کنیم که  به این سوال فکر نکرده باشد و با چالش های پذیرش یا نپذیرفتن دست و پنجه نرم نکرده باشد. اما واقعیت، عشق و لذتی‌ست که این حیوانات خانگی برای صاحبانشان دارند و این عشق و لذت بسیار بیشتر از هزینه ها و عوارضی است که ممکن است برای افراد داشته باشد. افراد پس از به عهده گرفتن حیوان خانگی بیان می کنند که زندگی شان با آنها بی نهایت معنادارتر شده است و به عنوان والدین آنها احساس مسئولیت بیشتری در زندگی تجربه می کنند. اگر علاقه مند به نگهداری حیوانات خانگی هستید سایر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.

نگرانی مراقبت از حیوانات چگونه است؟

بهتر است با چند واقعیت روبرو شویم و به سوال هایی فکر کنیم: اینکه گاهی حیوانات پس از به عهده گرفته شدن، دچار مشکلات سلامتی مزمن می شوند که نیاز به مراقبت آن ها را دوچندان می کند. یا ممکن است حیوان شما، دچار نوعی اضطراب جدایی از محل زندگی سابقش را داشته باشد؛ خیابان یا کمپ نگهداری.

با این توضیحات بهتر است چند سوال را پیش از به عهده گرفتن حیوانات از خودتان بپرسید؛ سوالاتی که همراه را با پذیرش مسئولیت است.

  1.  انتظارات من از این رابطه چیست؟

جودی اندرسن، یکی از بنیانگذاران How I Met My Dog، می گوید: «حیوانات در مورد اینکه چه کسی آنها را به خانه می برد، حرفی برای گفتن ندارند، اما شما این کار را انجام می دهید. «اول در نظر بگیرید اگر به دنبال یک همراه مهربان، یک دوست پرانرژی در حال دویدن، یک هم اتاقی دور [یا] یک همبازی برای بچه ها هستید. دانستن اینکه دوست دارید در این رابطه با حیوان خانگی جدیدتان به چه چیزی برسید، به شما کمک می کند بهترین انتخاب را هنگام تصمیم گیری برای اینکه کدام حیوان خانگی برای خانواده شما مناسب است داشته باشید.

  1. آیا حیوان خانگی بخشی از سبک زندگی من است؟

در مرحله بعد، پذیرندگان باید در نظر بگیرند که چگونه یک حیوان خانگی در سبک زندگی آنها قرار می گیرد؟

داون لافونتین، داوطلب پناهگاه گربه‌ها، می‌گوید: «گربه‌ها به طور کلی به زمان کمتری نسبت به سگ‌ها نیاز دارند، اما این بدان معنا نیست که وقتی از سر کار به خانه برمی‌گردید می‌توانید گربه‌تان را نادیده بگیرید، فقط به این دلیل که خسته هستید و می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید». یکی از وبلاگ نویس‌های سایت گربه و بنیانگذار Cat in the Box. می نویسد: با وجود گربه ای که در خانه منتظر شماست، نمی توانید بدون توقف مهمانی در خانه برگزار کنید یا بدون هماهنگی، حیوان خانگی تان را در خانه تنها بگذارید.

  1. فرزند شما قرار نیست مسءولیت حیوان خانگی را به عهده بگیرد!

لافونتین می‌گوید: «بسیاری از والدین پس از تسلیم شدن در برابر فشار فرزندانشان، گربه یا سگ را به فرزندی قبول می‌کنند، اما این اشتباه است که تصور کنیم بچه‌ها مسئولیت کامل مراقبت از حیوان را بر عهده خواهند داشت». در حالی که درست است که مراقبت از حیوان خانگی می تواند به کودک کمک کند احساس مسئولیت و عزت نفس او را تقویت کند، اما فراموش نکنید که یک بزرگسال باید از آنها مراقبت کند!

  1. آیا می توانم آن را بپردازم؟

بر اساس مطالعه‌ای که توسط شورای ملی مطالعات و سیاست‌گذاری جمعیت حیوانات خانگی (NCPPSP) انجام شده، در دنیایی ایده‌آل پول هرگز بین ما و حیوانات خانگی‌مان قرار نمی‌گیرد، اما هزینه نگهداری یکی از مهمترین دلایلی است که مردم سگ‌های خود را رها می‌کنند.

اندرسن خاطرنشان می کند که انواع هزینه های شناخته شده و ناشناخته وجود دارد که فرد باید فراتر از هزینه فرزندخواندگی برای آنها آماده باشد. موارد زیر را در نظر بگیرید:

آموزش (برای سگ‌ها):

به سگ‌ها نیز مانند کودکان انسان باید آموزش داده شود که چگونه در محدوده‌های دنیای ما زندگی کنند. شما می توانید مدرسه خصوصی را برای سگ خود انتخاب کنید، به این معنی که یک مربی خصوصی به خانه شما بیاید تا به شما آموزش دهد که چگونه به سگ خود آموزش دهید.»

غذا: «غذای حیوانات خانگی دستخوش تحول عظیمی شده است. «شما می‌توانید هر چیزی را انتخاب کنید، از کیبل‌های اصلی گرفته تا وعده‌های غذایی تازه/خام، که به‌صورت جداگانه تنظیم شده‌اند.

هزینه فرزندخواندگی: سارا اوچوا، DVM، دامپزشک حیوانات کوچک و عجیب و غریب در تگزاس و مشاور دامپزشکی DogLab می‌گوید: «به‌پذیرفتن یک حیوان خانگی از نجات می‌تواند از کاملا رایگان تا بیش از 1000 دلار باشد». «معمولاً بستگی به این دارد که [حیوان خانگی] چه کرده است و چه چیزی در فرزندخواندگی گنجانده شده است. سگ هایی که در سطح بالایی قرار دارند معمولاً کاملاً واکسینه شده، عقیم شده/ عقیم شده و میکروچیپ شده هستند. سگ های رایگان، هیچ یک از این خدمات را شامل نمی شود. در ایران نیز این هزینه ها می توانند براساس نوع مراقبت قبل از واگذاری، متفاوت باشند: واکسیناسیون، سن، نژاد و میکروچیپ می تواند تا حدود زیادی تاثیر گذار باشد.

بررسی‌های سالانه دامپزشکی: «اگر حیوان کوچک‌تر از شش ماه را به فرزندخواندگی می‌پذیرید، باید در طول سال اول [برای واکسیناسیون] بیشتر به دامپزشک خود مراجعه کنید.» پس از سال اول، حداقل برای یک بازدید سالانه برنامه ریزی کنید.

جیم دی. کارلسون، DVM، دامپزشک کل نگر و صاحب کلینیک حیوانات ریورساید و مرکز جامع در می گوید: «من به صاحبان حیوانات خانگی توصیه می کنم هر چک را تا زمانی که حداقل 1000 دلار برای اورژانس حیوان خانگی داشته باشند، کنار بگذارند. ایلینوی بهترین راه برای پایین نگه داشتن هزینه ها، یک بیمه نامه برای حیوانات خانگی است که حداقل موارد اضطراری را پوشش می دهد ». این نکته در ایران هم صادق است، خانواده ها باید هزینه های مراقبت از حیوان خانگی را در کنار هزینه های تغذیه ی آنها در نظر بگیرند.

  1. آیا وضعیت خانه‌ام تاثیری در حیوان خانگی ام دارد؟

مطالعاتی توسط NCPPSP نشان داد که دلیل شماره یک مردم برای رها کردن حیوانات خانگی خود به دلیل جابجایی خانه است.

متأسفانه، حتی آپارتمان‌های دوست‌دار حیوانات خانگی نیز می‌توانند محدودیت‌هایی در اندازه و تعداد حیوانات خانگی داشته باشند و حتی گاهی برخی از نژادهای سگ مانند پیت‌بول را ممنوع کنند. مطمئن شوید که اجاره نامه خود را دوباره بررسی کنید و آماده باشید تا برای امتیاز داشتن یک حیوان خانگی بپردازید.

گیل لاندو، بنیانگذار Catmosphere، می‌گوید: «امدادگران معتبر می‌خواهند حیوان خانگی مناسب را با پذیرنده مناسب مطابقت دهند تا خانه‌ای امن و مطمئن برای همیشه فراهم کنند. «اگر یک مستاجر اجازه صاحبخانه خود را نداشته باشد، اغلب این حیوانات خانگی برگردانده می شوند، یا بدتر از آن، بدون خانه رها می شوند.

  1. آیا من به حیوانات خانگی آلرژی دارم؟ در مورد دیگر یا هم اتاقی های مهم من چطور؟

رابین آر. گانزرت، مدیر عامل و رئیس American Humane می‌گوید: «اگر آلرژی یا سایر مشکلات سلامتی دارید که ممکن است در مالکیت حیوان خانگی نقش داشته باشد، قبل از انتخاب نژاد یا حیوانی که برای شما مناسب است، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. همچنین مطمئن شوید که آیا فرد مهم شما، هم اتاقی ها، خانواده، فرزندان یا هر فرد دیگری که در خانه شما وقت می گذراند، آلرژی دارد یا خیر.

  1. 7. این موجود ممکن است وسایل من را نابود کند.

یکی دیگر از مواردی که در خانه باید در نظر گرفت، این واقعیت است که حیوانات خانگی می توانند به سادگی با وجود خود، آشفتگی ایجاد کنند. بیشتر سگ ها و گربه ها نه تنها در تابستان، بلکه در طول سال می ریزند، به این معنی که باید بیشتر جارو کنید. آنها ممکن است اثاثیه را خراش دهند یا بجوند، گاه به گاه “تصادف” داشته باشند و به طور کلی وسایل را از بین ببرند.

  1. آیا می‌خواهید یک پرنده، مارمولک یا حیوان خانگی «عجیب‌انگیز» دیگر را به فرزندی قبول کنید؟ این نکات را در نظر بگیرید.

زمانی که یک حیوان عجیب و غریب را به فرزندی قبول می کنید، مطمئن شوید که می دانید آن حیوان به چه چیزی نیاز دارد. بیشتر حیوانات عجیب و غریب به این دلیل بیمار می شوند که مردم زیستگاه خود را 100 درصد درست ندارند.

آیا می توانم امروز متعهد شوم که 10 تا 20 سال به او متعهد باشم؟

شاید مهم ترین سوالی که می توانید بپرسید این است که آیا می توانید برای مدت طولانی به این حیوان خانگی متعهد شوید؟ حتی باید برنامه ای برای اینکه حیوان خانگی در صورت فوت یا ناتوانی در مراقبت از او به کجا خواهد رفت، هر چند که به نظر می رسد بیمارگونه باشد.

یک سگ به راحتی می تواند 10 یا حتی 15 سال زندگی کند. گربه ها اغلب به دهه بیست سالگی خود می رسند. «زندگی شما ممکن است در یکی دو دهه آینده چگونه باشد؟ شاید بتوانید خود را بیشتر در حال سفر برای کار، یا اضافه کردن نوزاد به خانواده، یا نقل مکان یا زندگی در خارج از کشور ببینید. گربه ها و سگ ها موجودات وفادار و حساسی هستند که عمیقاً با شما ارتباط دارند و برای همه چیز به شما تکیه می کنند. آیا حاضرید آنها و نیازهای آنها را در طول سالها در نظر بگیرید، در حالی که با نیازهای خود دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا شما آماده اید که به طور کامل متعهد شوید که در بقیه روزهای آنها کنار آنها باشید؟”